حوادث رکنا: بخشی از خانواده‌های عشایری سادات سلطان ابراهیم «ع» در منطقه تبلیته کوهرنگ پس از بارش‌های توفانی هفته گذشته به دلیل قطع راه‌های ارتباطی، در بن‌بست قرار گرفته و به شدت نیازمند کمک ارگان‌های دولتی هستند.

هیچ کس به داد این 15 خانواده سیل زده نمی رسد / 2 استان به گردن نمی گیرند + فیلم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

  حجم ویدیو: 1.92M

 مدت زمان ویدیو: 00:00:27

به گزارش رکنا، اشتراکات مرزی مناطق کوهستانی میان استان خوزستان و چهارمحال بختیاری در موارد بسیاری باعث ایجاد سرگردانی در امر خدمت‌رسانی شده و همین موضوع طی سالیان گذشته تا کنون به یک چالش جدی در مواقع اضطراری تبدیل شده است.

موضوعی به‌ شدت حیاتی که بارها اهالی این مناطق را به ستوه آورده است.

مناطق وسیعی در حوزه بخش سوسن شهرستان ایذه، کوه سفید در دزپارت و مناطق صفر مرزی با چهارمحال بختیاری وجود دارند که همچنان از مورد اختلاف محسوب می‌شوند.

در تماس های مکرر اهالی این مناطق با هلال احمر و اورژانس های هوایی، این دستگاه‌های خدماتی در تشخیص موقعیت جغرافیایی این حوزه‌ها دچار اختلاف آماری می‌شوند و همین موضوع زمان طلایی خدمات دهی را از این دستگاه‌ها می‌گیرد و در مواقع بسیاری به حوادث ناگواری  منجر می‌گردد.

منطقه تبلیته در کوه سفید در معرض سیل

یکی از این مناطقی که در جریان سیل اخیر در بن‌بست قرار گرفته منطقه تبلیته در کوه سفید است.

اهالی این منطقه طی هفته گذشته تا کنون در بن‌بست قرار گرفته و آن‌گونه که می‌گویند هیچ‌کس حاضر به کمک‌رسانی به آنها نشده است.

یکی از این اهالی که برای دریافت کمک از اهواز، تماس گرفته است می‌گوید: متأسفانه هیچ کمکی به این افراد هنوز نشده است. راه تردد بسته شده و برای خرید آذوقه هیچ‌گونه راهی ندارند. تنها راه کمک‌رسانی اعزام بالگرد است.

وی افزود: متأسفانه برخورد با اهالی این منطقه جغرافیایی به گونه‌ای شده که گویی در مرز بین دو کشور قرار دارند. هر کجا که تماس می‌گیرند آنها را پاس می‌دهند و کسی مسئولیت آنها را به گردن نمی‌گیرد. آنها عشایر خوزستان هستند، کوچ رو هستند، چند صباحی برای چرای دام در این مناطق ساکن می‌شوند و دوباره بازمی‌گردند. راه ماشین رو ندارند و پیش از بارندگی‌ها تنها راه آنها مالرو بوده و حالا دیگر راهی وجود ندارد.

یکی از این اهالی گفت: تمام چادرها و آذوقه ما را آب با خود برد. نه آردی و نه آذوقه‌ای وجود دارد. به‌شدت نیاز به کمک داریم. هلال احمر چهارمحال می‌گوید کارشناس می‌فرستیم، کارشناس برای چه؟ ما الان نیاز به کمک فوری داریم.

وی ادامه داد: ما در کوه روبروی مافرون گیر افتاده‌ایم. هلال احمر خوزستان با بالگرد برای این منطقه کمک‌رسانی کرد، ولی مسئولیت ما را کسی به گردن نمی‌گیرد. تنها راه کمک‌رسانی به ما اعزام بالگرد است.

 روابط عمومی هلال احمر خوزستان گفت که هلال احمر چهارمحال و بختیاری در صدد امدادرسانی به این عزیزان است، ولی روابط عمومی هلال احمر چهارمحال بختیاری به کل این موضوع را تکذیب کرد.

امید است هرچه سریع‌تر و با توجه به تعطیلی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، هلال احمر کشور دستور لازم به ادارات هر دو استان را صادر نماید.