سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت:‌ کارگاه ذوب قیر در اسلامشهر یکی از شهرهای حومه تهران دچار آتش سوزی شد که در این حادثه یک جوان ۱۸ ساله جان باخت.

آتش سوزی مرگبار کارگاه ذوب قیر در اسلامشهر+ عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مشرق، سید جلال ملکی روز پنجشنبه در این باره گفت: شب گذشته این حادثه به سامانه ۱۲۵ اعلام و ماموران ایستگاه شماره ۱۲ به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی افزود: در محل مشاهده شد در یک کارگاه ذوب قیر جامد که دو مخزن ایستاده هشت هزار لیتری وجود دارد، محلی برای نگه داری قیرهای جامد بود که به قیر مایع تبدیل می‌شد و از طریق یک حوضچه زمینی وارد بشکه‌ها و بسته بندی‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شد.

وی ادامه داد: مشاهدات نشان داد انفجاری در آن قسمت رخ داده که باعث انفجار هر دو مخزن شده بود و زمانی که آتش نشانان رسیدند هر دو مخزن کاملا شعله ور بودند و یکی از مخازن به علت شدت حرارت حالت نیمه واژگون گرفته بود و باعث شده بود که قیر مذاب به داخل حوضچه کناری وارد شود.

آتش سوزی مرگبار کارگاه ذوب قیر در اسلامشهر

ملکی خاطرنشان کرد: سقف شیروانی کارگاه مجاور بر اثر پاشیده شدن قیر شعله ور، دچار آتش سوزی شده بود که آتش نشانان بی درنگ عملیات خود را آغاز کردند و موفق شدند آتش را تحت کنترل خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: به گفته مالک یک کارگر اطراف مخزن در حال کار بوده که پس از اطفای کامل حریق عملیات جستجو آغاز شد و جسد این جوان ۱۸ ساله داخل حوضچه قیر مایع پیدا و خارج کردند.