رکنا: فرماندار ویژه شهرستان میناب، خبر مرگ 5 نفر بر اثر حمله عقرب‌ها را تکذیب کرد.

دقیق ترین خبر از مرگ 5 روستایی در حمله عقرب ها ! / فرماندار میناب تشریح کرد !
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا، از شنبه شب اخباری در فضای مجازی مبنی بر هجوم عقرب‌ها به روستای چاهنان از توابع بخش سندرک میناب منتشر و دست به دست شد.

 

مجید سلحشور فرماندار شهرستان میناب در این باره گفت: به‌دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر جان‌باختن 5 نفر بر اثر نیش عقرب، مسأله را مورد بررسی قرار دادیم و مشخص شد این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد در روستای چاهنان تنها 12 مورد گزش عقرب گزارش شده که هیچکدام فوت نشده‌اند.

سلحشور خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون در بخش سندرک 135 مورد گزش عقرب داشتیم که تنها یک نفر فوت شد.

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این باره گفت‌: از شهرستان میناب و بخش سندرک از سوی مراکز درمانی و بهورزان روستایی گزارشی مبنی بر فوت افراد به وسیله نیش عقرب نداشته‌ایم. به محض اطلاع یک تیم نظارتی و کارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی به منطقه اعزام شدند تا وضعیت را بررسی کرده و گزارش خود را ارائه دهند.

نوروزیان گفت: در مراکز درمانی سرم عقرب به میزان کافی وجود دارد و فرد با هر نوع عقربی مورد گزش قرار گیرد با همان سرم قابل درمان است و از این‌رو مشکلی وجود ندارد. روستای چاهنان هر ساله با شخم زدن زمین‌ها با هجوم عقرب‌ها مواجه است و امسال با توجه به شرایط بارش‌ها این وضعیت بدتر شده و عقرب‌های بیشتری وارد روستا شده‌اند. روز دوشنبه گزارش جامع کار‌شناسان اعزامی به دست ما خواهد رسید و این مسأله از طریق رسانه‌های رسمی به شکل مطلوب‌تری اطلاع‌رسانی خواهد شد.