حوادث رکنا: به حرمت پویش های مذهبی، ۱۶ پرونده قصاص در کرمان امسال به سازش ختم شد.

16 اعدامی در کرمان قصاص نشدند + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا، رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای  امسال، ۱۶ پرونده که حکم قطعی قصاص  داشتند؛ از طریق پویش‌های مناسبتی و با تلاش شورا‌های اختلاف و معتمدان ختم به صلح و سازش شدند.

 

حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشستی که صبح امروز با حضور حجت الاسلام پناهیان، به مناسبت پویش «به حرمت حسین (ع) می‌بخشم» در دادگستری کل استان کرمان برگزار شد، گفت:  ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد.

او افزود: تاسیس شورا‌های حل اختلاف و میانجیگری و ... به منظور اجرای فرهنگ صلح و سازش سیاست گذاری شده  و علاوه بر آن ، پویش‌های مردمی راه اندازی می‌شود تا این فرهنگ در جامعه تقویت و بیشتر نهادینه شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در باره راه اندازی «پویش به حرمت علی (ع) می‌بخشم» در ماه مبارک رمضان،  افزود: این پویش برکات فراوانی داشت و در ماه محرم و صفر، پویش دیگری با نام «به حرمت حسین (ع) می‌بخشم» راه اندازی  وبا استقبال چشمگیری  روبرو شده است.

به گفته وی:  در ۴ ماهه ابتدای امسال، حدود ۲۱ هزار پرونده در دادگستری‌های استان کرمان ختم به صلح وسازش شده که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال، حدود ۱۰ درصد افزایش یافته و از میانگین کشوری بیشتر است.

همچنین حجت الاسلام پناهیان در این جلسه در باره «پویش به حرمت حسین (ع) می بخشم» گفت: امام حسین (ع) در روز عاشورا حر را بخشیدند؛ بنابراین ما باید با الگو قرار دادن امام حسین (ع) از وی درس ایثار و وفاداری یاد بگیریم و این درس ها را سرلوحه قرار دهیم و به آن ها عمل کنیم

وی از مردم خواست: به تاسی از اهل بیت (علیهم اسلام) اختلافات در جامعه را با همین فرهنگ، منتهی به صلح و سازش کنند تا مشکلات حل شوند.