رکنا: یکی از عاملان شهادت سرهنگ نیروی انتظامی در زاهدان پس از 3 ماه ردیابی‌های تخصصی پلیس دستگیر شد.

اعتراف شرور مسلح به شهادت سرهنگ پلیس عباس راه انجام + عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا، سردار «احمد طاهری» فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر گفت: ساعت 21:48 شامگاه جمعه ششم خرداد امسال، اشرار منطقه در اقدامی ناجوانمردانه با سلاح کلاش به سمت خودروی شخصی سرهنگ دوم «عباس راه انجام»، یکی از مأموران جان برکف پلیس پیشگیری شهرستان دلگان که به همراه خانواده، در حال طی مسیر در محور «ایرانشهر - دلگان» بود شلیک کردند و از صحنه متواری شدند.

 

بر اثر این تیراندازی سرهنگ دوم «راه انجام» به درجه رفیع شهادت نائل آمد. از همان لحظات نخست پس از وقوع این حادثه دستگیری عاملان این جنایت به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ شهید عباس راه انجام

وی افزود: تیم رسیدگی کننده به پرونده با تلاش شبانه روزی خود یکی از اشرار مسلح را که در شهادت مأمور پلیس نقش داشت شناسایی کرد و با اقدامات پلیسی ویژه و رصد اطلاعاتی مشخص شد وی یکی از اشرار بنام و معروف منطقه بوده که در اقدام‌های شرارت بار خود از قبیل راه ‌بندی، سرقت مسلحانه، تیراندازی و اخاذی در محور‌های مواصلاتی جنوبی استان به همراه تعدادی از همدستانش به‌صورت مسلحانه فعالیت داشته است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پس از رصد و اقدامات شبانه‌روزی محل تردد متهم در محور مواصلاتی شهرستان بزمان به شهرستان ریگان استان کرمان شناسایی و ضمن هماهنگی و تشریفات قضایی، تیم عملیاتی پلیس استان به بخش بزمان اعزام شد و پس از اطمینان حضور متهم در مخفیگاهش در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کرده و خودروی پژو 405 وی نیز توقیف و با هماهنگی مراجع قضایی به مرکز استان منتقل شد. در این رابطه پرونده تشکیل و در تحقیقات فنی و پلیسی متهم به جرم خود مبنی بر معاونت در شهادت سرهنگ عباس راه انجام اعتراف و در خصوص تعدادی سرقت مسلحانه نیز اعتراف کرده است.

سردار طاهری در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی، خاطرنشان کرد: پلیس با اقتدار در برابر اشرار و سوداگران مرگ می‌ایستد و هرگز اجازه نمی‌دهد خون پاک مدافعان امنیت کشور که برای تأمین نظم و امنیت مردم و مرزهای میهن اسلامی جان عزیز خود را فدا می‌کنند، پایمال شود.