رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل فروش داروهای غیرمجاز در فضای مجازی خبر داد و گفت: از متهم دستگیر شده بیش از ۴۰ هزار قلم انواع داروی نایاب و کمیاب کشف شد.

دستگیری فروشنده دارو با بیش از ۴۰ هزار قلم داروی کم یاب
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مشرق، با اعلام پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت گفت در راستای مبارزه با فروشندگان دارو در فضای مجازی طی رصد و پایش صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس ، یک کانال تلگرامی با تعداد ۵۴ هزار دنبال کننده که اقدام به فروش انواع داروی نایاب و کمیاب می کرد، مشاهده گردید .

این مقام انتظامی تصریح کرد:  کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات ویژه خود را آغاز کردند و با بهره گیری از روش های فنی و علمی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم و پس از تشریفات قضایی مجرم در محل اختفای خود در یکی از مناطق حاشیه تهران دستگیر و بیش از ۴۰ هزار قلم انواع داروی کمیاب و نایاب از وی کشف شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت بیان داشت: مجرم پس از انتقال به پلیس فتا بزه انتسابی را پذیرفت و به جرم خود اقرار کرد و اظهار داشت داروها عموما تاریخ گذشته و غیرقابل استفاده بودند که به عنوان داروهای کمیاب و نایاب به فروش می رسیدند.

سرهنگ گودرزی افزود: پلیس فتا با رصدهای مستمر و شبانه روزی خود در فضای مجازی با کسانی در این فضا اقدام به فروش این گونه اقلام کنند، مطابق قانون برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه خرید و فروش محصولات دارویی در فضای‌ مجازی ممنوع است به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه امکان ارائه داروهای تقلبی و تاریخ گذشته در فضای مجازی متصور است، بهتر است هرگونه دارو و مواد بهداشتی را از دارو خانه‌ها یا مراکز بهداشت تهیه و خریداری شود و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری و یا اعلام هرگونه موارد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.