رکنا: تازه ترین آمارهای ابتلا، مرگ و میر و واکسیناسیون کرونا در ایران تا امروز سه شنبه 8 شهریور 1401 اعلام شد که بر اساس آن در 24 ساعت گذشته، متاسفانه 44 ایرانی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و 373 نفر نیز در بیمارستان های سراسر کشور بستری شدند.

کرونا جان 44 ایرانی دیگر را گرفت / 373 بستری جدید کرونا در ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا، در شرایطی که در موج هفتم کرونا قرار گرفته ایم، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تازه ترین آمارهای مربوط به کرونا در ایران شامل آمار مرگ و میر، تزریق واکسن کرونا و سایر آمار کرونا در کشورمان را تا روز سه شنبه هشتم شهریور به شرح زیر اعلام کرد:

تا کنون ۶۴ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۳۹۷ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۴۵۲ نفر دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۱۲۲ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۹۷۱ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۴۱ هزار و ۴۱۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۸ شهریورماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸۷۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۳۷۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۴۹۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۳ هزار و ۸۲۰ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون ۲۹۲ هزار و ۵۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۱۱۰۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۳ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۱۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۶۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.