حوادث رکنا: کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ورود توده جدید گرد و خاک به کشور، گفت: تا شنبه هفته آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار را خواهیم داشت.

هشدار هواشناسی به ورود توده جدید  گرد و خاک به کشور / شهرکرد خنک ترین شهر ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا؛ کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: از امروز تا روز شنبه هفته آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار را خواهیم داشت اما طی این مدت در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه زابل در بعضی از ساعات وزش باد و گرد و خاک روی می‌دهد.

 

وی افزود: طی این مدت در استان‌های مرکزی در غرب و جنوب غربی از جمله خوزستان، ایلام و کرمانشاه در بعضی ساعات پدیده گرد و غبار را شاهد خواهیم بود که این شرایط سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش کیفیت دید افقی خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که آسمان تهران امروز صاف است و گاهی هم شاهد وزش باد خواهیم بود، تصریح کرد:‌بیشینه دما در گرم‌ترین ساعت در تهران به ۳۳ درجه بالای صفر خواهد رسید. امروز کمینه دما در تهران به ۲۱ درجه بالای صفر رسید و فردا هم همین کمینه دما را در پایتخت تجربه خواهیم کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: خنک‌ترین مرکز استان کشور، شهرکرد بود با حداقل دمای ۴ درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان هم اهواز با ۴۵ درجه بالای صفر بود.