رکنا :داماد بدذات از 400 دختر شیرازی خواستگاری کرد

داماد بدذات از 400 دختر شیرازی خواستگاری کرد ! / سرنوشت عجیب عروس خانم ها !
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

     فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: فردی که از طریق فضای مجازی زنان را با وعده خواستگاری فریب داده و از طریق حساب بانکی آنان کلاهبرداری کرده بود، در شیراز دستگیر شد.

 

 

به گزارش رکنا ،  سرهنگ فرج شجاعی، گفت: چند خانم با مراجعه به کلانتری «۳ جنت» در شیراز اعلام کرده بودند که از طریق سایت همسریابی با شخصی که خود را دکتر معرفی کرده، آشنا شدند اما این فرد با وعده خواستگاری و ازدواج و جلب اعتماد آنها کارت بانکی‌شان را اخذ و با سوءاستفاده از افرادی کلاهبرداری کرده است.

او اضافه کرد: در بررسی‌های تخصصی پلیس مشخص شد که متهم پس از اخذ کارت بانکی شاکیان، در یکی از سایت‌های فضای مجازی اقدام به فروش صوری مواد اولیه پلاستیک و شترمرغ می‌کند و بعد از آنکه خریداران وجوهی را به عنوان بیعانه پرداخت می‌کنند، گوشی خود را خاموش کرده و پاسخ تماس‌ها را نمی‌دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز ادامه داد: مأموران کلانتری ۳۱ جنت تحقیقات خود را پیرامون این موضوع آغاز کرده و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند کلاهبردار ۳۵ ساله را در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ارتکاب ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از حدود ۴۰۰ شهروند اقرار کرده است، گفت: تا کنون ۶۰ نفر از شاکیان برای پیگیری به کلانتری مراجعه کرده‌اند.

او با بیان اینکه در بازرسی از کیف دستی متهم ۳ قطعه کارت شناسایی شرکت ملی نفت، کارت هلدینگ بازرگانی تجاری، تعدادی کارت به نام‌های افراد مختلف، اوراق از قبیل اقرارنامه، تعهدنامه، ۴ دستگاه گوشی تلفن همراه و تبلت و چک‌های بانکی کشف شد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای بررسی دقیق‌تر و کشف سایر کلاهبرداری احتمالی روانه دادسرا و سپس تحویل پلیس آگاهی استان شده است.

سرهنگ شجاعی اضافه کرد: برخی سایت‌ها و کانال‌های فضای مجازی که با عنوان همسریابی، دوست‌یابی و… فعالیت می‌کنند، غیر قانونی هستند و اکثر افرادی که در این فضا فعالیت می‌کنند با سرقت تصاویر و هویت دیگران به دنبال کلاهبرداری و… هستند و هویت‌های آنها واقعی نیست؛ لذا شهروندان به هیچ عنوان فریب وعده‌های دروغین را نخورند و به آنها اعتماد نکنند.