رئیس پلیس فتای پایتخت از بازداشت فردی خبر داد که پس از فروش اپل آیدی به برخی از کاربران تلفن همراه آیفون از آنان اخاذی می‌کرد.

سوءاستفاده یک فروشنده از کاربران گوشی‌های آیفون / روش جدید اخاذی توسط کلاهبرداران را بشناسید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مشرق، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای پایتخت درباره جزئیات این خبر گفت:‌ چندی پیش یکی از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد که فردی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به اپل آیدی تلفن همراهش از وی اخاذی کرده است. شاکی در ادامه اظهارات خود به ماموران گفت که مدتی قبل یک دستگاه تلفن همراه آیفون و یک کارت اپل آیدی خریداری و فعال کرده است و حالا بعد از گذشت چندماه گوشی‌اش  قفل شده و شخصی ناشناس برایش پیام می‌گذارد که در قبال اخذ وجه دستگاهش را باز خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه ماموران پلیس فتا تحقیقات خود در این پرونده را آغاز کردند، گفت: ماموران در جریان تحقیقات خود متوجه شدند که متهم دامنه بزرگی از اپل آیدی در اختیار داشته و با چاپ اطلاعات آنها بر روی کارت‌های اپل آیدی، این کارت‌ها را در فروشگاه‌های موبایل و لوازم الکترونیکی به فروش رسانده و پس از مدتی باتوجه به اینکه کلیه اطلاعات اپل آیدی را در اختیار داشته با قفل کردن دستگاه خریداران اقدام به اخاذی از آنان کرده است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فتا، گودرزی با اشاره به افزایش تعداد شکات این پرونده در روند تحقیقات افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ در ادامه اقدامات تخصصی خود و با بررسی‌های فنی و سایبری موفق شدند ردپای متهم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی او در یکی از مناطق شمالی تهران بزرگ دستگیر و به مقر پلیس فتای پایتخت منتقل کردند.

به گفته رئیس پلیس فتای تهران بزرگ مجرم پس از حضور در پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس، ضمن پذیرش بزه انتسابی معترف شد که بعد از گذشت مدتی از فروش کارت‌های اپل آیدی و باتوجه به اینکه اطلاعات آنها را در اختیار داشته اقدام به قفل کردن دستگاه‌ها کرده و از طریق ارسال پیام به تلفن همراه شکات از آنها در قبال باز کردن تلفن همراشان درخواست وجه کرده است.

گودرزی با بیان اینکه برای متهم پرونده‌ای تشکیل و به دادسرا ارجاع شد، گفت: تحقیقات در این خصوص از سوی ماموران در حال انجام است. او همچنین به شهروندان توصیه کرد که به هیچ عنوان برای دریافت اپل آیدی یا دیگر اطلاعات محرمانه و شخصی به افراد غریبه و ناشناس مراجعه نکنند و پس از دریافت اپل آیدی از فروشگاه های معتبر گذرواژه و ایمیل پشتیبان اولیه را تغییر دهند و از رمز عبور ایمن و قوی برای اپل آیدی خود استفاده کنند.