سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای خدمت به زائران مراسم اربعین تمامی امکانات خود را بسیج کرده و بیش از هزار مرکز امدادی را برپا کرده است.

تمهیدات هلال احمر برای مراسم اربعین حسینی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به آغاز سفر زائران ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای خدمت به زائران تمامی امکانات خود را بسیج کرده است.

در این راستا ۱۲۰۵ مرکز عملیاتی امداد و نجات را برپا شده است که ۱۱۴۹ مرکز درون مرز و ۵۶ در خارج از مرز ایران برپا شده‌اند.

همچنین ۱۱۶ پست ثابت و موقت منتهی به مرزها برای انجام عملیات‌های امداد و نجات و ۱۰ قرارگاه مرزی نیز تأسیس شده است که یک قرارگاه ویژه در مرز مهران، ۳ قرارگاه اصلی در مرزهای شلمچه، خسروی و چذابه و ۶ قرارگاه فرعی هستند.

بر اساس اعلام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ۵۷۴ پایگاه امداد و نجات بین شهری و ۴۴۹ پایگاه پشتیبان ایجاد شده است.

همچنین ۴ هزار و ۵۹۹ نفر نیز به عنوان نیروهای ستادی و عملیاتی در اربعین به خدمت رسانی می‌پردازند که از این تعداد ۳۸۴ نفر در قرارگاه‌های مرزی، ۴۶۴ نفر در استان‌های مرزی و ۳۵۴۹ نفر در استان‌های معین و پشتیبان به ارائه خدمات می‌پردازند.

بنا بر گزارشات ۲۰۲ نفر در قرارگاه‌های برون مرزی در عراق حضور دارند و ۴۵۰۸ دستگاه به عنوان خودروهای عملیاتی و ۱۹ بالگرد مراسم اربعین را پشتیبانی می‌کنند.