حوادث رکنا: رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری فردی که با ادعای ذی نفوذ بودن در دستگاه های اجرایی،از 6 نفر از شهروندان 4 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

مرد بانفوذ فقط پول به جیب می زد / پلیس کرج فاش کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

  به گزارش رکنا؛ سرهنگ کارآگاه "محمد نادربیگی" رئیس پلیس آگاهی استان با اعلام این خبر بیان داشت: با شکایت شهروندی مشخص شد که شخصی با راه اندازی یک پیج اینستاگرامی با پوشش انجام امور خیریه ابتدا به مالباخته نزدیک شده و با ادعای داشتن نفوذ در دستگاه های اجرایی نامبرده را اخفال و مبلغی را به منظور سرمایه گذاری از او دریافت کرده و متواری شده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد پرونده های مشابه و انجام کلاهبرداری با این شیوه، افزود: با ارجاع پرونده های مشابه دیگر مشخص شد که متهم به همین شیوه مبالغی را نیز از آن ها نیز دریافت و مال باختگان به منظور سرمایه گذاری برای کسب سود و مصرف آن در امور خیر در مجموع مبلغ 4 میلیارد ریال به شخص کلاهبردار پرداخت کرده اند و نامبرده پس از دریافت وجوه، محل را ترک و به تماس های تلفنی این افراد پاسخگو نیست.

رئیس پلیس آگاهی البرز تصریح کرد: در ادامه پس از چندین روز انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان با همکاری عوامل انتظامی شهرستان کرج موفق به شناسایی مخفیگاه متهم شده و پس از هماهنگی های قضائی نامبرده را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه 6 نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شده اند، ابراز داشت: متهم در تحقیقات تکمیلی به انجام 6 فقره کلاهبرداری با ادعای نفوذ در دستگاه های اجرایی و دریافت وجه برای سرمایه گذاری اعتراف کرد.

سرهنگ نادربیگی در پایان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی ، گفت: از شهروندان درخواست داریم از اطمینان بی مورد به افراد ناشناس که خود را دارای نفوذ در دستگاه های دولتی و قضائی معرفی می کنند خودداری کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اعلام کنند.