صد آنلاین | رئیس اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی البرز گفت: توصیه می‌کنم ‌شهروندان اسرار زندگی‌شان را پیش هرکسی بازگو نکنند.

درد و دل مرد سال  خورده به قیمت جان خودش و همسرش تمام شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

چهارشنبه 16 شهریور 1401 , 19:50

در این گزارش چزئیات پرونده قتل زوج سالخورده‌ای که هدف ۲ جوان قرار گرفته بودند، مورد بررسی قرار گرفته است. مرد سالخورده‌ای که از وضع مالی خوبی برخوردار بود، هدف این ۲ جوان قرار گرفت و این افراد بعد از ارتکاب به قتل، به سراغ همسرش رفتند و او را هم به قتل رساندند.

سرهنگ مهدی حاج‌حمدی، رئیس اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی البرز درباره این پرونده بیان کرد: پنجم فروردین بود که فردی با مراجعه به پلیس آگاهی البرز اظهار کرد که از اقوامشان زوج سالخورده‌ای بودند که به طرز مشکوکی ناپدید شدند. این زوج هم ۸۰ و ۷۹ سال داشتند.

 وی افزود: هر سه فرزند این زوج خارج از کشور زندگی می‌کنند و مفقودین با فرزندان خودشان به صورت تصویری صحبت کرده بودند. اما به طرز مشکوکی ناپدید شدند. منزل مفقودین با اخذ دستور قضایی بررسی شد و چیز مشکوکی به نظر نرسید. باوجود اینکه این زوج به چندین نفر پیام داده بودند که در حال مسافرت به کشور ترکیه هستند ولی با استعلامات صورت گرفته، سابقه‌ای از خروج مفقودین از کشور وجود نداشت.

رئیس اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی البرز با بیان اینکه متهم نفر اول به محض ارتکاب به قتل فردای آن روز به بروجرد رفته بود، توضیح داد: این فرد بعد از چند ماه به شهریار برگشت که دستگیر شد. ۴۸ ساعت بعد از دستگیری و اعتراف متهم نفر اول، متهم نفر دوم این پرونده در شهریار با شلیک چهار گلوله زمین‌گیر و دستگیر شد.

سرهنگ حاج‌حمدی با بیان اینکه متهمان پرونده برخلاف آنچه که اظهار می‌کردند، مشکل مالی آنچنانی نداشتند، تصریح کرد: متهمان صرفاً باانگیزه ثروت‌اندوزی از راه‌های نامشروع دست به جنایت زدند و توصیه‌ام به شهروندان این است که اسرار زندگی‌شان را پیش هرکسی بازگو نکنند و به اطرافیانی که مورد اعتماد نیستند، اعتماد نکنند.

وی با اشاره به اینکه کاش متوفیان در هنگام معامله به همراه یکی از بستگان مورد اعتمادشان بودند، افزود: مقتول یک خانه‌ای را به قیمت حدود چهار میلیارد تومان فروخته بود و سفره دلش را پیش متهم باز کرده بود. در نهایت این دو نفر با وسوسه‌ای که شدند، مرتکب قتل شدند.

متهم نفر دوم پرونده با ۴۱ سال سن درباره روند وقوع قتل گفت: با پسر دایی‌ام به خانه مهندس(مقتول) رفتیم و مهندس گفت که فردا چکی دارم که از آن حدود ۳۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کنم. پسر دایی‌ام هم گفت که مهندس پول را نقدی دریافت می‌کند و فردا دوباره به اینجا می‌آییم و پول را سرقت می‌کنیم.

سرهنگ حاج‌حمدی با بیان اینکه به سر مرد سالخورده ضربه وارد کردند، اظهار کرد: با پا هم به قفسه سینه و گردن مقتول فشار آوردند که در نهایت این فرد فوت کرد.

متهم ۴۱ ساله ادامه داد: بعد از قتل مهندس، پسر دایی‌ام گفت که خانم مقتول را می‌شناسد، باید برویم او را بکشیم. ما با ماشین به سمت خانه مهندس راه افتادیم و از آنجایی که پسر دایی‌ام کلید درب پارکینگ را داشت، داخل رفتیم و درب خانه را زدیم و در نهایت داخل خانه، همسر مهندس را به قتل رساندیم.

متهم نفر دوم با بیان اینکه بعد دفن جسدها فردای آن روز به سراغ پسر دایی‌ام رفتم، افزود: قرار شد طلا و دلارهای سرقتی را نقد کنم و سهمش را به او بدهم. سهمش هم حدود ۲۰ میلیون تومان بود.

رئیس اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی البرز با بیان اینکه تناقض‌گویی بین متهمان زیاد است، اظهار کرد: آن بخش‌هایی که به نفعشان است، با واقعیت منطبق است اما آن قسمت از صحنه‌های قتل که به دیگری مربوط می‌شود را به گردن یکدیگر میندازند.