رئیس جمعیت هلال احمر از مراجعه ۶۲ هزار نفر به نیروهای امدادی در داخل کشور خبر داد و گفت: ۳۲ هزار نفر از این افراد از خدمات اسکان اضطراری هم برخوردار شده‌اند.

ارائه خدمات امدادی و درمانی هلال احمر به ۶۲ هزار نفر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر با بیان اینکه روزانه حدود هفت هزار نفر به مراکز درمانی هلال احمر در مسیرهای ترددی پیاده‌روی اربعین و مراکز درمانی ما در شهرهای زیارتی عراق مراجعه می‌کنند، گفت: غالب مراجعه کنندگان از گرمازدگی شکایت دارند و بیشتر آن‌ها به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: همچنین برای همه موکب‌ها کارت‌های بهداشتی از طرف وزارت بهداشت صادر شده و نظارت روزانه از این موکب ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ تن دارو و تجهیزات به مراکز درمانی هلال احمر ایران در کشور عراق ارسال شده است، گفت: برای پیشگیری و درمان مبتلایان احتمالی به گرمازدگی بیمارستان‌هایی در نجف و مسیر نجف تا کربلا در اختیار تیم‌های پزشکی قرار دارد.

کولیوند اظهار کرد: به محض امکان انتقال بیماران به کشور، توسط اتوبوس‌های بیمارستانی این اقدام انجام می‌شود، همچنین دو بیمارستان هوایی آماده خدمت‌رسانی است.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان عنوان کرد: هلال احمر در دو طرف مرز در حال خدمات‌رسانی است، کل مراجعین ما در داخل کشور ۶۲ هزار نفر بوده‌اند و ۳۲ هزار نفر از این افراد از خدمات اسکان اضطراری هم برخوردار شده‌اند.