حوادث رکنا: رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای پویش مردمی «به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم» منجر به آزادی یک محکوم به قصاص در شهرستان لردگان شد.

مرد اعدامی بخاطر عشق به امام حسین (ع) قصاص نشد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا؛ احمد بهرامی، رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اجرای پویش مردمی «به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم» منجر به آزادی یک محکوم به قصاص در شهرستان لردگان شد، گفت: بار دیگر پیگیری‌ها و تلاش‌های خیرخواهانه اعضای شوراهای حل اختلاف، مسئولان قضایی و معتمدان مردمی موجب شد تا در یک فقره پرونده قتل عمد ، اولیای دم از حق خود برای قصاص محکوم علیه گذشت کنند.

بهرامی ادامه داد: این اقدام خداپسندانه در پی تلاش‌های اعضای شوراهای حل اختلاف شهرستان لردگان و با میانجی‌گری‌های معتمدان و ریش‌سفیدان منطقه پس از گذشت سه سال به ثمر نشست و سرانجام اولیای دم به عشق و حرمت امام حسین(ع) بزرگوارانه رضایت بی‌قید و شرط خود را برای رهایی محکوم علیه از قصاص اعلام کردند.

رئیس‌کل دادگستری استان ضمن قدردانی از اقدام ارزشمند خانواده محترم مقتول و همچنین تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف شهرستان لردگان، گفت: کسانی که عفو و بخشش می‌کنند و برای اصلاح ذات البین قدم برمی‌دارند، بدون شک نزد خداوند متعال عزیز هستند و همیشه در تاریخ ماندگار خواهند بود.