حوادث رکنا: مرد 35 ساله ای که موتورسوار جوان را با ضربات مهلک کارد به قتل رسانده بود در آخرین جلسه بازپرسی ادعا کرد آن جوان (مقتول) قصد داشت دخترش را به زور سوار موتورسیکلت کند!

رابطه سیاه دختر پانزده ساله با امیر 21 ساله لو رفت! / پدر دست به چاقو شد + عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا، عصر شانزدهم فروردین گذشته، ماموران کلانتری پنجتن مشهد در تماس با قاضی ویژه قتل عمد از وقوع جنایتی هولناک خبر دادند که در پی نزاعی خیابانی رخ داده بود.

 

در پی این تماس تلفنی بلافاصله قاضی دکتر صادق صفری عازم بیمارستان شهید هاشمی نژاد شد جایی که پسر 21 ساله ای بر اثر اصابت ضربات چاقو جان خود را از دست داده بود.

بررسی های مقام قضایی نشان داد: جوان 21 ساله (مقتول) امیر نام داشت که در منطقه پنجتن مشهد با ضربات کارد مجروح شده و به بیمارستان انتقال یافته بود. در همین حال دامنه تحقیقات میدانی مقام قضایی به محل وقوع نزاع رسید و مشخص شد که جوان موتورسوار با مرد 35 ساله تبعه خارجی درگیر شده است.

طولی نکشید که با  دستورات ویژه قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد متهم به قتل شناسایی و ردیابی کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی برای دستگیری وی آغاز شد.

کارآگاهان پس از آن که «بشیر احمد» را زیر چتر اطلاعاتی قرار دادند، در یک عملیات هماهنگ و ضربتی او را در منزل مسکونی‌اش دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند. این مرد جوان که ابتدا منکر استفاده از چاقو بود و ادعا می کرد نزاع بر سر مزاحمت برای دخترش بوده است، در نهایت لب به اعتراف گشود و گفت: آن پسر (امیر) را چند بار در خیابان با  دخترم  دیده بودم که برایش ایجاد مزاحمت می کرد.

ابتدا فکر کردم خواستگار دخترم است و قصد ازدواج با او دارد اما شب حادثه ناگهان همان جوان موتورسوار را  دیدم که قصد دارد به زور دخترم را سوار موتورسیکلت کند! دیگرنتوانستم این صحنه را تحمل کنم به همین خاطر نزد او رفتم تا به او تذکر بدهم که برای دخترم ایجاد مزاحمت نکند ولی مشاجره ای بین ما شروع شد و او که اندامی درشت تر از من داشت تلاش می کرد تا با من درگیر شود اما من سوئیچ را از روی موتورسیکلت او برداشتم.

در این هنگام بود که پسر 10 ساله ام از خانه چاقویی برای من آورد و به دستم داد که من هم با آن چاقو ابتدا ضرباتی را به موتورسیکلت او زدم اما وقتی درگیری بالا گرفت و او به من ناسزا گفت ناگهان تیغه چاقو را بالا بردم و ضرباتی بر کتف و گردنش زدم ولی او با سوئیچ یدکی که داشت، موتورسیکلت را روشن کرد و به راه افتاد ولی بعد از چند متر تعادلش را از دست داد و پس از برخورد با دیوار در کف پیاده رو روی زمین افتاد. چند نفر از اهالی و رهگذران آن جا  ایستاده بودند و این صحنه را می دیدند اما هیچ کدام جلو نیامدند و من به تنهایی با او درگیر شدم.

ارتباط خیابانی زیر تیغ جنایت

در پی اعترافات صریح متهم این پرونده جنایی، دختر 15 ساله وی نیز به پرسش مقام قضایی پاسخ داد و چگونگی ارتباط خود با پسر جوان را توضیح داد.

این دختر با بیان این که برای کسب درآمد در یک فروشگاه به عنوان فروشنده فعالیت دارد به قاضی دکتر صادق صفری گفت: مدتی قبل و از طریق فضاهای مجازی با «امیر» آشنا شدم و ارتباط ما شروع شد.

به طوری که گاهی با یکدیگر به کافی شاپ می رفتیم  یا با موتورسیکلت او در شهر دور می زدیم. آن شب نیز «امیر» در نزدیکی محل کارم مرا سوار موتورسیکلت کرد و به منزل رساند ولی هنگام خداحافظی با یکدیگر دست دادیم که ناگهان پدرم این صحنه را  دید و به طرف «امیر» آمد که من از ترس به خانه رفتم با تکمیل تحقیقات مقدماتی  صحنه جنایت نیز توسط متهم بازسازی شد و او چگونگی وارد آوردن ضربات کارد بر جوان 21 ساله را در حضور مقام قضایی تشریح کرد.

عامل این جنایت سپس برای تایید سلامت روانی به پزشکی قانونی معرفی شد که متخصصان پزشکی قانونی نیز پس از معاینه، او را مسئول اعمال خود دانستند که دارای قوه تمیز و اراده است.

بنابراین با درخواست «قصاص» از سوی اولیای دم، متهم در آخرین جلسه بازپرسی به دفاع از خود پرداخت و با بیان این که به هیچ وجه قصد قتل نداشته است  مدعی شد: او قصد تجاوز به دخترم را داشت و من آن ها را با رفتاری بسیار زننده و نامتعارف دیدم به همین دلیل هم نتوانستم خودم را کنترل کنم!

وی درحالی که چاقوی جنایت را نشان می داد که با آن مرتکب قتل شده بود ادامه داد: شب وقوع جنایت نه مشروبات الکلی مصرف کرده بودم و نه مواد مخدر! بلکه حال طبیعی داشتم که این حادثه رخ داد ولی باز هم تاکید می کنم من قصد  کشتن او را نداشتم!

پس از تکمیل تحقیقات قضایی، کیفرخواست این پرونده جنایی در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد صادر و به دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و متهم به قتل به زودی پای میز محاکمه قرار می گیرد.