حوادث رکنا: رئیس کل دادگستری استان البرز از محکومیت شهردار و رئیس شورای اسبق اشتهارد خبر داد و گفت که در این پرونده مجموعا برای 18 نفر رای به محکومیت صادر شده است.

رسوایی بزرگ در شهرداری اشتهارد / 18 نفر دستگیر شدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

  به گزارش خبرنگار رکنا؛ حسین فاضلی هریکندی با اشاره به صدور رای بدوی پرونده مرتبط با یکی از شهرداران و رئیس شورای شهر اسبق اشتهارد گفت: این پرونده پس از طی فرایند تحقیقات و صدور کیفرخواست، با توجه به سمت متهمان منجر به صدور رای بدوی در دادگاه کیفری دو شهرستان کرج به عنوان دادگاه مرکز استان شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به جزئیات این پرونده تبیین کرد: شهردار و رئیس شورای شهر وقت اشتهارد به همراه تعدادی از کارمندان شهرداری و پیمانکاران مرتبط با شهرداری در زمان تشکیل پرونده به اتهام ارتشاء و اختلاس بازداشت شدند.

وی افزود: بر اساس تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که شهردار وقت با برقراری ارتباطات نامتعارف با پیمانکاران شهرداری، وجوهی را به عنوان رشوه اخذ می‌کرده و همچنین برخی از وجوه مربوط به درآمدهای شهری را در قالب اختلاس تصاحب کرده است.

عالی ترین مقام قضایی استان البرز، با اشاره به مبالغ مختلف دریافتی توسط شهردار اسبق به عنوان رشوه، متذکر شد: این دریافت‌ها بعضا از طریق سندسازی مبالغ کارکرد در صورت وضعیت پیمانکاران بوده است؛ بدین صورت که این کارکرد، بالاتر از میزان واقعی محاسبه شده و پس از پرداخت مطالبات توسط شهرداری، وجه مازاد توسط پیمانکاران به شهردار پرداخت می‌شده است؛ در برخی موارد نیز اساسا پیمانکار، پروژه‌ای انجام نمی‌داده ولی با سندسازی‌ها، مبالغی به پیمانکار پرداخت و این مبالغ عینا به متهم تحویل می‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در مورد اتهام اختلاس نیز مشخص شده است شهردار مبالغی را برداشت کرده گفت: متهم، وجوه متعلق به شهرداری را که از محل‌هایی از جمله درآمد جایگاه سوخت متعلق به شهرداری بوده را برداشت می‌کرده است.

فاضلی هریکندی در مورد اتهامات رئیس شورای شهر اسبق اشتهارد نیز متذکر شد: وی با برقراری ارتباط نامتعارف با پیمانکاران، وانموده می‌کرده که تاییدیه نهایی صورت وضعیت پیمانکاران منوط به امضای وی است و از این طریق آن‌ها را تحت فشار قرار داده و رشوه اخذ کرده است.

وی اضافه کرد: پس از صدور کیفرخواست و تحقیقات تکمیلی، پرونده در شعبه 116 دادگاه کیفری دو کرج مورد رسیدگی قرار گرفت و بر این اساس شهردار اسبق، بابت اتهامات ارتشا و اختلاس به 10 سال حبس تعزیری، انفصال دائم از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی به میزان 11 میلیارد و 627 میلیون ریال محکوم شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تبیین محکومیت دیگر محکومان این پرونده بیان کرد: رئیس وقت شوری شهر اشتهارد نیز بابت ارتشا به 6 سال حبس تعزیری، 3 سال انفصال از خدمات دولتی، 30 شربه ضلاق و جزای نقدی به میزان مبلغ اخذشده محکوم شد.

وی  با بیان محکومیت مجموعا 18 نفر در پرونده شهرداری اشتهارد یادآور شد: کارمندان شهرداری یعنی کارپرداز، مسئول فضای سبز و مسئول جایگاه سوخت نیز بابت اختلاس، ارتشا و تصرف غیرقانونی در اموال شهرداری و ۱۳ نفر از پیمانکاران شهرداری نیز به اتهام پرداخت رشوه به حبس و جزای نقدی محکوم شدند.