حوادث رکنا: در این گزارش به صفر تا صد زندگی و بیوگرافی شاخ اینستاگرام و تلگرام که هم اکنون در زندان است، پرداخته می شود.

وحید خزایی کیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

   حجم ویدیو: 17.12M

 مدت زمان ویدیو: 00:05:26

به گزارش رکنا، وحید خزایی چهره اینستاگرامی معروف به پسر تلگرامی و کارگر ساده متولد ۱۳۶۴ در تهران است او می‌گوید: تا دبیرستان بیشتر درس نخوانده است، وحید خزایی بخاطر عکس گرفتن با دختران تهرانی شهرت پیدا کرد که در سال ۱۳۹۴ توسط پلیس فتا دستگیر شد. یکی از جمله های معروف این پسر تلگرامی که تا مدت ها دستمایه طنز در جامعه شده بود این بود که «پلیس فتا حواسش به همه چیز هست»

وحید خزایی دستگیر شد

اسم وی نیز از سال ۹۴ همراه با عکس های منشوری و غیر اخلاقی با دختران در تلگرام مشاهده شد که به همین علت به پسر تلگرامی معروف شد و بعدها با مشخص شدن شغلش که کارگر بود به کارگر ساده نیز معروف شد. وحید خزایی می‌گوید: خرج زندگی لوکس خود را از طریق آگهی‌های اینستاگرام تامین می‌کرده است، وحید خزایی بعد از آنکه توسط پلیس فتا دستگیر شد بخاطر شکایت شاکیان، دادگاهی شد که با رضایت شاکیان به جز یکی از آنها از زندان آزاد شد و بعد از آزادی به ترکیه فرار کرد و مدتی نیز ساکن استانبول بوده که در ترکیه نیز آرام و قرار نداشت و در همانجا نیز دست از حواشی سازی خود برنداشت. وحید خزایی به این خاطر دستگیر شد که عکس هایی از وی در کنار دختران متعدد در پارتی های تهران منتشر شد و وقتی در دام پلیس فتا افتاد گفت همه این دختران دختر خاله ها و فامیل های من هستند.

عمده درآمد او تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی مانند سایت پوکر بود. خودش می‌گوید به خاطر تبلیغ بازی پوکر، از هر نفر که وارد این سایت می‌شد به اندازه ۲۰ درصد از شرکت صاحب سایت پول می‌گرفت. او بعدها وارد سایت‌های شرط‌بندی فوتبال شد.

چرا وحید خزایی به ایران بازگشت؟ / چرا وحید خزایی دستگیر شد؟+ فیلم

این سوالی است که در شبکه‌های اجتماعی زیاد پرسیده شده و البته پاسخ روشن و موثقی برای آن وجود ندارد.

ظاهرا درآمد وحید خزایی در ترکیه کاهش یافته بود، هرچند خودش گفته بود برای تبلیغ در اینستاگرام هفته‌ای ۹۰۰ دلار درآمد دارد که برای او کافی است.

او قبل از بازگشت به ایران گفته بود به دلیل این‌که سایت‌های شرط‌بندی فوتبال "پول مردم را می‌خورند" دیگر از کارکردن با آنها و درآمد بالای آن گذشته است.

وحید  خزایی از این شکوه داشت که چون موضع سیاسی گرفته و حرف‌های سیاسی زده دیگران می‌ترسند و به او تبلیغ نمی‌دهند.

او که در اینستاگرام به رهبر ایران و مقامات جمهوری اسلامی دشنام داده بود گفت روشش را عوض کرده، کوکایین را ترک کرده و دیگر نمی‌خواهد به کسی بی‌احترامی کند. وحید خزایی گفته بود تحت تاثیر مواد مخدر حرف‌هایی زده که از آن پشیمان است.

همچنین یک بار وحید خزایی در اینستاگرامش گفته بود که یکی از "هم‌وطنان" ایرانی در ترکیه او را "لو داده" و گفته به آتاتورک توهین کرده و به این دلیل پلیس ترکیه او را بازداشت کرده است

وحید خزایی یا اگر درست‌تر بخواهیم بگوییم وحید قاریقی، همان شاخ مجازی مشهور و پرحاشیه اینستاگرام بامداد چهارشنبه، چهارم تیرماه با پرواز شماره ۱۱۵ ساعت ۱:۱۰ استانبول از طریق هواپیمایی ماهان، وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) شد و به‌دلیل اینکه از سال ۱۳۹۷ تحت تعقیب قضایی قرار داشت، دستگیر شده است.

یکی از مهمترین اتهامات وحید خزایی توهین به مقدسان دینی، توهین به اعتقادات مذهبی و توهین به مقامات است که می تواند خزایی را با اتهام مفسد الا فی الارض مواجه کند.

حواشی و شایعات این چهره اینستاگرامی که با رقصیدن و عکس های متعدد با دختران و درنهایت آتش زدن قرآن معروف شد هم چنان ادامه  دارد چراکه چندی پیش شایعه شد او آزاد شده و برادرش سریعا خبر را تکذیب کرد ، علاوه براین بارها خبر کشته شدن او در زندان نیز شایعه شده بود.

با همه این تفاسیر آخرین خبر از این وحید خزایی حضور او در مستند «آتش سوزی در زندان اوین » بود که توسط مرکز رسانه قوه قضائیه منتشر شد.