حوادث رکنا: به رغم فرود ناموفق و گرفتار شدن هواپیمای آسیب‌دیده کره جنوبی در چمن‌های نزدیک باند فرودگاه بین‌المللی "ماکتان سبو" در فیلیپین، مقامات این کشور امروز (سه‌شنبه) اجازه دادند که فعالیت بخشی از آن برای انجام پروازهای بین‌المللی و داخلی از سر گرفته شود.

دردسرساز هوای بارانی برای هواپیما ! / فرود شکننده در چمن های فرودگاه + عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

  به گزارش رکنا؛ این فرودگاه که در استان "سبو"ی فیلیپین قرار دارد، دومین فرودگاه پر رفت و آمد این کشور است و فعلا از طلوع تا غروب آفتاب به منظور انجام پروازهای تجاری و کاهش تعداد مسافران سرگردان فعالیت می کند.

شرکت هواپیمایی کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: ایرباس A۳۳۰ که از کلانشهر "اینچئون" در کره جنوبی پرواز می‌کرد ۱۷۳ سرنشین داشته و یکشنبه شب در هوای بارانی سه بار اقدام به فرود کرده که در نوبت سوم موفق به فرود شده است.

مقامات کره جنوبی و فیلیپین اعلام کردند که ۱۶۲ مسافر و ۱۱ خدمه توانستند از طریق سرسره های اضطراری بدون هیچ گزارشی مبنی بر جراحت یا مصدومیت جدی از این هواپیما خارج شوند.

بر اساس گزارش ها، بیش از ۱۰۰ پرواز بین المللی و داخلی از زمان وقوع این سانحه به دلیل گیر افتادن این هواپیما در چمن اطراف باند فرودگاه لغو شده است. همچنین مقامات فیلیپین نیز انتظار دارند تا اواخر امروز این هواپیما را از این منطقه خارج کنند.

بخشی از این فرودگاه که از این حادثه آسیب ندیده پس از پاکسازی میتواند در طول روز قابل استفاده باشد.

تحقیقات از جمله اینکه چرا خلبان هواپیما در هوای بارانی اقدام به فرود کرده، آغاز شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، یک مقام هوانوردی فیلیپین گفت که سایر هواپیماها اندکی قبل از وقوع حادثه برای این هواپیمای کره ای در همان آب و هوا به سلامت فرود آمدند.