حوادث رکنا: جشن هالووین کره ای ها به خاطر ازدحام جمعیت به کشته و زخمی شدن افراد انجامید.

اولین فیلم از مرگبارترین جشن هالووین در کره جنوبی / 147 کشته تاکنون + عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

  حجم ویدیو: 26.26M

 مدت زمان ویدیو: 00:01:30

به گزارش رکنا؛ و به گزارش کوریا هرالد حداقل ۱۴۷ نفر در جشن هالووین کره جنوبی جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند. این حادثه شنبه شب در خیابان ایتائون سئول رخ داد.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داده که بیشتر افراد دچار ایست قلبی شدند. آتش نشان ها جان ۸۱ نفر را با تنفس مصنوعی نجات دادند. هنوز علت دقیق این حادثه مشخص نشده و و پلیس خیابان ایتائون را بسته است. تصاویری که خبرگزاری‌ها مخابره کرده اند نشان می دهد مردم در کف خیابان درازکش افتاده اند.

رییس جمهور کره تیم ویژه پزشکی را از دفتر ریاست جمهوری برای حادثه هالووین سئول فرستاده است. همچنین رییس جمهور یون دستور داده فورا تختهای بیمارستانی با امکانات پزشکی و جراحی در اطراف منطقه آماده کنند.

رییس جمهور کره فورا نشست اضطراری برای رسیدگی به موضوع صادر کرده و خود در آن شرکت کرده است. او همه ارگان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط را برای رسیدگی و کمک به شهروندان بسیج کرده است. همچنین شهردار سئول که در سفر کاری بوده فورا عزم بازگشت به سئول را کرده است.

به گزارش بی بی سی جشن هالووین اولین همایش بدون ماسک در فضای آزاد کره ای ها بعد از پاندمی کووید ۱۹ بود. پیش از وقوع حادثه چند خبرنگار خارجی خبر داده بودند که ازدحام جمعیت آنقدر زیاد است که خیابان ایتائون ناامن به نظر می رسد.

گفته می شود جمعیت شرکت کننده در هالووین بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر بوده اند. گفتنی است، خیابان ایتائون در مرکز شهر سئول قرار دارد. محل زندگی و تردد خارجی‌هاست. مسجد بزرگ ایتائون و سفارت ایران در این منطقه قرار دارد.

در حال حاضر ۴۰۰ مامور اورژانس مشغول رسیدگی به مصدومان هستند. آمبولانسها به صف کنار خیابان ایستاده اند. مردم بسیاری را به بیمارستان منتقل کرده اند. برخی گزارشگران رسانه های محلی نوشته اند: مردم با شنیدن اینکه یکی از سلبریتی ها در بار حضور دارد به همان سو رفتند تا او را ببینند و به این ترتیب جمعیت قفل شد.

به گزارش واشنگتن پست ۸۰۰ مامور اورژانس در حال کمک به مردم هستند. منطقه پر از نیروهای پلیس، امدادگر و آمبولانس است. تعدادی از کشته ها به بیمارستان منتقل شده اند و برخی دیگر از کشته ها به سالن ورزشی نزدیکی برای شناسایی منتقل شده اند. می گویند از طرف شهرداردی برای افراد حاضر در خیابان پیامکی ارسال شده و از ایشان خواسته اند که فورا محل را ترک کنند تا ازدحام کمتر شود. واشنگتن پست نوشته همچنان تعدادی از افراد بیحرکت زیر پارچه های آبی بر زمین افتاده اند.

به گزارش رویترز در میان مصدومان گردشگران خارجی هم بوده اند که به بیمارستان منتقل شده اند. پلیس در حال تحقیقات فوری برای کشف علت اصلی حادثه است.