حوادث رکنا: درگیری مرگبار در چهارراه لاله تبریز با مرگ پسر جوانی پایان گرفت .

10 مرد چهارراه معروف تبریز را به خاک و خون کشیدند / پسر جوان کشته شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا؛ 18 تیرماه سال جاری بود که خبر درگیری خونین 10 جوان و به قتل رسیدن یکی از آنان در منطقه لاله تبریز به کارآگاهان پلیس آگاهی تبریز مخابره و آنان بلافاصله برای بررسی صحنه جرم به همراه بازپرس ویژه قتل شعبه 6 دادسرای عمومی و انقلاب تبریز شبانه به محل جنایت می روند تا رمز و راز این جنایت را کشف نمایند؛ آنان سریع موفق به شناسایی قاتل اصلی و دستگیری وی می شوند؛ اما بالاخره بعد از گذشت یک ماه سایر افراد حاضر در درگیری که متواری شده بودند، نیز دستگیر و در دام قانون می افتند.

 

 اما علت این درگیری چه بود؟

خاله متهم به قتل و نیز برادر مقتول در گفت و گو با خبرنگار حوادث رکنا در تبریز پرده از راز این قتل وحشتناک برداشتند.

جمجمه برادرم با قمه شکسته شد

برادر مقتول در گفت و گو در با خبرنگار حوادث رکنا در تبریز گفت: از مدت ها پیش پدرم را از دست دادم؛ من ماندم و برادرها و خواهری که از من کوچک تر بودند؛ تصمیم گرفتم حال که پدرم نیست و من پسر بزرگ خانواده هستم، برای برادرها و خواهرم پدری کنم؛ بنابراین کارگاه تیرچه بلوک راه اندازی کردم و برادرم داریوش (مقتول) و پسرم به همراه تعدادی کارگر در آن مشغول به کار شدند.

تقریبا از 2 ماه قبل از وقوع جنایت، تعدادی از جوانان محل از ابراهیم (یکی از کارگران کارگاه که 16 سال بیشتر ندارد) درخواست های غیرمنطقی داشتند و وی را مورد آزار و اذیت قرار می دادند. داریوش نمی تواند آزار و اذیت هایی که چند تا مرد جوان برای پسر 16 ساله داشتند را تحمل کند و اقدام به تذکرات شفاهی به آنان می کند.

جزئیات روز حادثه

اما انگار این تذکرات به مزاج آقایان خوش نمی آید و آنان در روز حادثه و در حالی که داریوش و ابراهیم از کارگاه قصد بازگشت به خانه را داشت، سد راهشان می شوند. 9 مرد سوار بر  2 ماشین و 2 موتور جلوی آنها را می گیرند و داریوش از ماشین پیاده می شود تا حرف حسابشان را بشنود؛ اما آنان قمه به دست به سمت داریوش حمله می کنند و داریوش نیز با استفاده از قفل فرمان سعی در دفاع از خود را داشت؛ اما تعداد آنان بسیار زیاد بود و موفق می شوند با ضربات متعدد قمه داریوش را به قتل برسانند؛ قتلی بسیار فجیع؛ این قتل آنقدر فجیع و ناجوانمردانه بوده که جمجمه برادرم از چند ناحیه توسط ضربات سهمگین قمه به شدت شکسته شده و بیشتر نواحی بدنش نیز سلاخی شده بود.

مرحوم برادرم 36 ساله و دارای 2 فرزند بود؛ یک دختر 13 ساله و یک پسر 11 ساله. حال نمی دانیم به فرزندان یتیم برادرم چه بگوییم.

پسرعموی سامان درخواست کمک کرد

خاله سامان، یکی از افراد درگیر، که در حال حاضر به اتهام قتل در بازداشت پلیس به سر می برد نیز در گفت و گو با خبرنگار حوادث رکنا در تبریز گفت: عصر 18 تیرماه بود که سامان، خواهرزاده ام، تلفنی از پسرعمویش دریافت کرد که درخواست کمک می کرد. سامان سریع به همراه برادرش مرتضی به محل درگیری می روند، اما در این درگیری سامان زخمی می شود که بعد از بهبودی کامل به اتهام قتل به بازداشتگاه پلیس منتقل می شود.