حوادث رکنا: مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پنج نفر از ساکنان روستای "کاظم‌آباد" واقع در کلات خراسان رضوی دچار مسمومیت با گاز منو اکسید کربن شدند.

5 نفر از اهالی روستای کلات مرگ را دیدند / در خراسان رضوی رخ داد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا؛ محمد علیشاهی روز در چهارشنبه افزود: برای امدادرسانی به این حادثه که ساعت ۱۱ امروز رخ داد، ۲ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به محل اعزام شدند.

 

وی بیان کرد: افراد دچار مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در شهرستان کلات توسط پرسنل اورژانس در محل حادثه درمان شدند.

منواکسیدکربن که با عنوان " قاتل خاموش " نیز از آن یاد می‌شود ناشی از احتراق ناقص سوختهای فسیلی از جمله گاز طبیعی است. این گاز "بی‌رنگ، بی بو و بدون مزه" که به شدت سمی و کشنده قابل تشخیص با حواس طبیعی انسان نیست.

منواکسیدکربن در فضای تنفسی، خفگی و مرگ در پی دارد بطوی که استنشاق این گاز باعث کوری، اختلالات عصبی، صدمات مغزی، از کار افتادن و فلج اندامها می‌شود.

یکی از عوامل ایجاد منواکسیدکربن در منزل احتراق ناقص وسایل گرمایشی همچون بخاری است. "نرسیدن اکسیژن کافی به شعله بخاری، فقدان تهویه کافی در فضای محل نصب آن، وجود

مرکز اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۰ پایگاه عملیاتی شامل ۹۸ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به طور شبانه روزی فعالیت می کند.