حوادث رکنا: رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از شناسایی و دستگیری کلاهبردار سایت دیوار با ترفند فروش بخاری برقی کم مصرف و بخاری گازی بدون نیاز به دودکش خبر داد.

زن جوان دنبال وسایل گرمایشی بود مرد شیاد گولش زد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا؛ سرهنگ حمیدرضا سلطان آبادی اظهار داشت: در پی مراجعه خانم جوانی به این پلیس که مدعی شد اخیرا جهت خرید بخاری برای اتاق فرزندم به سایت دیوار مراجعه نمودم و پس از انتخاب آگهی مورد نظر و هماهنگی با فروشنده و پرداخت مبلغی بابت بیعانه، فروشنده از ارسال کالا خودداری کرده و پاسخگوی تماس‌های وی نیست.

 

وی ادامه داد: در بررسی‌ها و اقدامات فنی، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد و در تحقیقات اولیه ضمن اقرار به جرم خود، انگیره اش را مشکلات مالی عنوان کرد، در این خصوص متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ سلطان آبادی ضمن هشدار به مردم مبنی بر اینکه با توجه به آغاز فصل سرما و نیاز مردم برای خرید وسایل گرمایشی، برخی سودجویان از طریق آگهی‌های جعلی در فضای‌مجازی و جلب اعتماد از قربانیان اقدام به کلاهبرداری می‌نمایند به کاربران توصیه کرد: قبل از هرگونه خرید، از صحت و سقم آگهی و کالای ارائه شده اطمینان حاصل کرده و مبلغ کالای خریداری شده را پس از دریافت کالا در محل بپردازند.

وی تاکید کرد: شهروندان در خرید‌های اینترنتی فریب ظاهر آگهی‌ها و تعریف‌های فرد آگهی دهنده را نخورده و جهت پیشگیری از خرید کالای معیوب، تقلبی و کلاهبرداری‌های احتمالی، خرید‌های خود را فقط از طریق وبسایت رسمی تولید کنندگان و یا نمایندگی‌های فروش انجام دهند.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت‌رسانی به شهروندان در حوزه جرایم سایبری هستند، اظهارداشت: کاربران در صورت برخورد با موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir   لینک مرکز فوریت‌های سایبری با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.