چوپان ۱۷ ساله خراسانی خون به پا کرد نزاع ۲ چوپان در بیابان منجر به قتل یکی از آن‌ها شد.

چوپان ۱۷ ساله خراسانی قاتل شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

چهارشنبه 30 آذر 1401 , 13:37

خسته‌تر از آن بودند که حرف یکدیگر را بفهمند. غروب شده بود و هر دو چوپان خسته از کار روزانه و دویدن به دنبال گوسفندان، قصد داشتند حیوان‌های زبان بسته را به یک گاش (محل نگهداری گوسفندان در کوهستان یا صحرا که با سنگ، چوب یا خار و خاشک درست می‌کنند) هدایت کنند تا صبح علی الطلوع دوباره این حیوانات را برای چراندن به صحرا ببرند.

 اما اینکه چه اتفاقی افتاد آیا چوپان بزرگ‌تر پیش قدم برای دعوا شد یا پسر نوجوان، کسی نمی‌داند، چون در آن لحظات کسی در آن اطراف نبوده است.

اما پژواک صدای شلیک گلوله در صحرای بی انتها افراد زیادی را به آنجا کشاند و آن‌ها با پیکر غرق به خون چوپان بزرگ‌تر روبه رو شدند و دیگر خبری از پسر نوجوان در صحنه نبود.

ماجرای قتل یک چوپان در حوالی روستای گمیزدر در بیست کیلومتری جاده کلات، وقتی به بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ مشهد اعلام شد که حدود یازده شب بود. قاضی محمود عارفی راد به همراه تیم جنایی پس از دریافت گزارش این جنایت برای بررسی موضوع در یکی از مراکز درمانی مشهد حاضر شدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که جسد متعلق به مردی جوان است که براثر اصابت گلوله، به مرکز درمانی منتقل شده است، اما اقدامات درمانی مؤثر واقع نشد و این فرد به علت شدت جراحات، شبانه جان باخت.

حضور در مناطق عشایرنشین

بررسی‌های تخصصی بر روی جسد از سوی تیم جنایی نشان داد که فردی با اسلحه شکاری احتمالا از فاصله نزدیک به شکم مقتول شلیک کرده است. بررسی‌های بعدی نشان داد که حادثه در مناطق عشایرنشین جاده کلات رخ داده است. تیم جنایی به منظور بررسی صحنه جرم و همچنین شناسایی و دستگیری متهم در محل درگیری حضور یافتند.

با حضور تیم جنایی در منطقه، جزئیات درگیری میان دو چوپان مشخص شد. کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی با حضور در نقطه‌ای که فرد پس از زخمی شدن آنجا افتاده بود، ضمن مستندسازی متوجه شدند که این فرد چوپان و نگهبان گاش بوده است.

نوجوان ۱۷ ساله‌ای که قاتل شد

در ادامه مأموران برای اینکه هویت متهم به قتل مشخص شود، تحقیقات میدانی از شاهدان و افراد محلی را آغاز کردند. براساس اظهارات شاهدان متهم به قتل نوجوانی هفده ساله بوده که نقش چوپان را ایفا می‌کرده و هر روز گوسفندان را با کمک مقتول برای چراندن به صحرا می‌برده است. با مشخص شدن هویت متهم که به دلایلی نامعلوم آینده خود را سیاه کرده بود، تحقیقات در این زمینه آغاز شد. اطرافیان در پاسخ به سؤالات تخصصی مدعی بودند که پس از شنیدن صدای گلوله زمانی به محل رسیده اند که این پسر نوجوان در آنجا نبوده است.

در ادامه دستور قضایی ویژه برای شناسایی محل اختفای متهم به قتل آغاز و پیکر مقتول برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به سازمان پزشکی قانونی خراسان رضوی منتقل شد. هرچند هنوز انگیزه درگیری دو چوپان مشخص نشده است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که این افراد یکدیگر را از قبل می‌شناخته و آشنا بوده اند. ادامه تحقیقات درباره این پرونده جنایی با دستور تخصصی بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ مشهد به دستگیری متهم موکول شد و با سرنخ‌های خوبی که در اختیار تیم رسیدگی کننده قرار گرفت، به زودی متهم دستگیر خواهد شد.