حوادث رکنا: جانشین پلیس آگاهی فرا جا از اجرای طرح عملیاتی مقابله با سارقان جیب‌بر در کشور خبر داد.

طرح سراسری برخورد با سارقان جیب بر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش رکنا، سردار فرامرز به‌گذر در تشریح جزئیات این خبر اظهارکرد: در راستای کنترل و کاهش سرقت‌های جیب‌بری ، طرح جامع و عملیاتی مقابله با سارقان جیب بر در اوایل آذرماه سال جاری به مدت 2 روز با استفاده از کلیه امکانات در استان‌های هدف به مرحله اجرا درآمد که در نتیجه اجرای این طرح، ۲۰ نفر متهم دستگیر شدند که نیمی از این تعداد دارای سابقه کیفری و نیمی دیگر فاقد سابقه کیفری بودند.

جانشین پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه بیشترین آمار دستگیری و کشفیات به ترتیب مربوط به تهران بزرگ، خراسان رضوی و قم بوده است، خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۳ فقره سرقت‌های جیب‌بری از این افراد کشف شده که نرخ کشف به دستگیری حدود ۱.۶ فقره بوده است.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی در ادامه ضمن توصیه به شهروندان به اینکه از حمل و جابه جایی وجوه نقد زیاد و اسناد و مدارک معتبر و اشیای با ارزش در مواقع غیر ضروری جدا خودداری کنند، گفت: سارقان جیب بر معمولا با برنامه ریزی و برآورد وضعیت مکان و زمان در فرصتی مناسب مباردت به انجام عمل مجرمانه خود می شوند.

به گذر  افزود: جیب بری از جمله جرایمی است، که احساس ناامنی را در جامعه ترویج داده و موجب بحران روحی و دلسردی مردم نسبت به امنیت خود و محیط پیرامونی می شود.