حوادث رکنا: مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: ۱۱۲ نفر از این زندانیان آزاد شده مرد و ۹ نفر زن هستند که ۹۰ نفر از افراد آزاد شده بدهکار مالی بودند.

آزادی 112 زن و مرد زندانی در قم / جرم آنها چه بود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

   به گزارش رکنا؛ رضا مرادی‌پور با اشاره به اینکه ۱۹ میلیارد ریال از بدهی این زندانیان با برگزاری جلسات صلح و سازش از شکات تخفیف گرفته شد، عنوان کرد: ۱۶ میلیارد ریال آورده خانواده مددجویان، ۱۳ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه، ۴۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض و ۱۷ میلیارد ریال نیز از سایر منابع تامین شده‌است.

 وی با با بیان اینکه ۱۱۲ نفر از این زندانیان آزاد شده مرد و ۹ نفر زن هستند که ۹۰ نفر از افراد آزاد شده بدهکار مالی بودند، اظهار کرد: ۲۲ نفر بدهکار نفقه، پنج نفر بدهکار مهریه و چهار نفر بدهکار دیات غیرعمد بودند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۴ نفر از محکومان مالی در این استان با کمک خیران و پیگیری این ستاد آزاد شدند که از این تعداد، ۱۱۹ نفر مرد و پنج نفر زن بودند، افزود: ۹۶ نفر بدهکار مالی، ۱۷ نفر نفقه، ۳ نفر مهریه و ۸ نفر دیه غیرعمد به دلیل تصادف یا حوادث کارگاهی محکوم شده و در زندان بودند که مجموع کل بدهی این افراد ۱۸۰ میلیارد ریال بود که ۳۷ میلیارد ریال از این مبلغ از شکات تخفیف گرفته شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم اظهار کرد: ۱۶ میلیارد ریال توسط خانواده‌ها،‌ ۴۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض ستاد دیه، ‌۲۴ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه و بقیه نیز از طریق پیگیری اعسار و صندوق تامین خسارت‌های بدنی تامین شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس شیوه‌نامه ستاد دیه، افرادی که سوابق کیفری نداشته و بدهی کمتری داشته باشند، در اولویت آزادی هستند؛ کارشناسان ستاد دیه، برای زندانیان جرائم غیرعمد پرونده تشکیل می‌دهند و پس از تحقیقات درباره وضعیت مالی مددجو، ستاد با دعوت از شکات، تخفیف‌هایی از طلبکاران می‌گیرد و مقداری نیز کمک خیران را جذب می‌نماید.

ستاد دیه استان قم با شماره‌ حساب‌های بانک ملی ۰۲۰۱۲۳۱۶۱۸۰۰۹، بانک ملت ۱۸۲۲۲۸۸۷۲۴ و بانک تجارت ۱۵۳۰۰۸۵۵۹۳، شماره کارت‌های ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۵۷۶۶۲۳ بانک تجارت و ۶۰۳۷۹۹۷۵۶۰۰۰۰۸۸۸ بانک ملی و شماره تماس ۳۷۷۲۲۶۶۶ آماده دریافت کمک‌های خداپسندانه مردم قم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است.