حوادث رکنا: فرمانده انتظامی شهرستان بوئین‌زهرا گفت: عدم توجه راننده پیکان وانت به دستور ایست مأموران پلیس، حادثه‌ساز شد.

ماجرای شلیک های مرگبار در تعقیب و گریز پلیسی بوئین زهرا چه بود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 به گزارش رکنا؛ سرهنگ وجیه‌اله عبدی، فرمانده انتظامی شهرستان بوئین‌زهرا در بیان جزئیات این حادثه اظهارکرد: ساعت ۰۱:۱۰دقیقه روز سه شنبه ۶دی ماه مأموران انتظامی بخش دشتابی شهرستان بوئین‌زهرا حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو پیکان وانت مشکوک شده و دستور توقف دادند که راننده بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده و بازدارنده با افزایش سرعت اقدام به فرار کرده و با انجام حرکات مارپیچ قصد منحرف کردن خودرو پلیس را داشته است.

او افزود: ماموران پس از طی مسافت طولانی و عدم توقف خودرو به ناچار و با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی هوایی و سپس لاستیک خودرو را هدف قرار دادند که راننده بدون توجه به تیراندازی و هشدار پلیس به مسیر خود ادامه داد که پس از طی مسافتی با توجه به گل‌آلود بودن مسیر متوقف می‌شود.

عبدی با بیان اینکه راننده خودرو پس از توقف خودرو پلیس به قصد زیر گرفتن ماموران اقدام به رانندگی با دنده عقب نموده و با ایراد خسارت به خودرو سازمانی مجددا از محل متواری می‌شود، گفت: خودرو پلیس به علت خسارات وارد شده از تعقیب خودرو بازمانده و به وسیله یدک کش به مقر انتظامی منتقل می شود.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه در این تعقیب و گریز و با توجه به تاریکی شب و ناهمواری‌های مسیر، سرنشین خودرو مورد اصابت گلوله قرار گرفته و پس از متواری شدن از محل، توسط راننده به بیمارستان منتقل شد ولی علی‌رغم تلاش کادر درمان به علت خونریزی زیاد فوت کرده است، توضیح داد: راننده خودرو به علت ایراد خسارت به خودرو پلیس دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوئین زهرا در پایان تصریح کرد: در این حال با توجه به خبر فوق رسانه‌های معاند که از هر فرصتی به دنبال سوءاستفاده و ایجاد تنش و آشوب در جامعه هستند با انتصاب این موضوع به حوادث اخیر سعی در تشویش اذهان عمومی داشته که این امر تبدیل به یک سوژه نخ‌نما برای رسانه‌های معاند شده است، اما مردم فهیم قطعا توجهی به آن نداشته و در این خصوص دستور ویژه‌ای برای رسیدگی به موضوع و علل و عوامل حادثه صادر و بررسی زوایای پرونده با نظارت میدانی مقام قضائی تحت پیگیری است که متعاقبا اعلام می‌شود.