رکنا: خودروی پدرم را بدون اجازه، از پارکینگ بیرون آوردم تا با دوستانم دور بزنیم به همین دلیل هم «امیرمحمد» سوئیچ را از من گرفت تا او رانندگی کند اما زمانی که با سرعت در بولوار امامیه حرکت می کردیم ناگهان ...

راننده 15 ساله در مشهد فاجعه آفرید / سهیل 8 ساله در دم جان باخت و برادر 12 ساله در جدال با مرگ است! + عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا، این ها بخشی از اظهارات نوجوان 15 ساله ای به نام «احسان» است که بعد از حادثه دلخراش رانندگی در مشهد دستگیر شد و درحالی به کلانتری قاسم آباد انتقال یافت که دوست مورد ادعای وی و دیگر سرنشینان خودرو پس از تصادف هولناک از صحنه حادثه گریخته بودند.

 

این نوجوان که با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ احمد زمانی (رئیس کلانتری قاسم آباد) و برای ریشه یابی این حادثه تکان دهنده مورد پرسش های تخصصی افسران کارآزموده قرار گرفته بود، درباره چگونگی وقوع این ماجرای دلخراش گفت: وقتی خودروی سمند سفیدرنگ پدرم را از منزل مسکونی خودمان در بولوار فلاحی بیرون آوردم، من در صندلی شاگرد نشستم و «امیرمحمد» هم در حالی پشت فرمان قرار گرفت که 3 تن دیگر از دوستانمان در صندلی عقب نشسته بودند. هنگامی که از سمت میدان امامیه به طرف بولوار میثاق حرکت می کردیم، «امیرمحمد» پدال گاز را فشرد و خودرو خیلی سرعت گرفت.

در همین حال ناگهان یک  دستگاه پراید جلوی ما پیچید و هنگامی که «امیرمحمد» پدال ترمز را فشار داد ناگهان کنترل فرمان از دستش خارج شد. به همین دلیل خودرو به شدت با جدول فضای سبز برخورد کرد و به آن سوی بولوار رفت و در لاین مخالف چرخید و پس از تصادف با یک سمند نقره ای که در حاشیه خیابان پارک بود، وارد پیاده رو شد و با دو دانش آموزی برخورد کرد که کنار یکدیگر قرار داشتند و ...

در پی وقوع این سانحه دلخراش رانندگی، بررسی های میدانی نیروهای کلانتری قاسم آباد نیز وارد مرحله جدیدی شد.

تحقیقات پلیس بیانگر آن بود که حادثه در ابتدای خیابان امامیه 57 رخ داده است و دو دانش آموز 8 و 12 ساله که با یکدیگر برادر بودند، مقابل خودرویی قرار گرفته  بودند که هیچ کس کنترل آن را به عهده نداشت.

دو برادر خردسال در پی برخورد با خودروی آهنین، هرکدام به سویی پرت شدند و نفس های کودکانه آن ها در گلو ماند. شهروندان و رهگذران در اطراف دو کودک معصوم حلقه زدند اما کاری از دست کسی ساخته نبود. لحظاتی بعد  زنگ تلفن امدادگران اورژانس به صدا درآمد و آن ها نیز پیکرهای خون آلود را به 2 مرکز بیمارستانی در منطقه قاسم آباد انتقال دادند ولی خیلی زود خبر مرگ کودک 8 ساله (سهیل) در بیسیم های پلیس پیچید و این گونه پدر و مادری که منتظر رسیدن فرزندانشان بودند، در حالی به سوگ نشستند که هنوز سپهر (فرزند 12 ساله) آنان نفس می کشید و به اتاق مراقبت های ویژه منتقل شده بود.

پزشکان لخته خونی را در سر این کودک تشخیص دادند که نیاز به عمل جراحی داشت بنابراین اقدامات درمانی برای نجات برادر بزرگ تر از مرگ ادامه یافت. بنابر گزارش روزنامه خراسان، از سوی دیگر نیز با اعترافات نوجوان 15 ساله ای که مدعی بود خودروی پدرش را در اختیار دوستش قرار داده است، عملیات ردزنی نوجوان فراری از صحنه حادثه، با هدایت سرهنگ زمانی در دستور کار نیروهای کلانتری قرار گرفت و تلاش ها برای دستگیری وی آغاز شد.

شایان ذکر است روز گذشته بر اثر سهل انگاری  دستگاه های مسئول ، خبر مرگ دو کودک دانش آموز مذکور در خروجی کانال ها و خبرگزاری ها  قرار گرفت که موجب بروز نگرانی و تالمات روحی و روانی در شهروندان شد در حالی که طبق بررسی های خبرنگار خراسان از منابع موثق انتظامی، یکی از کودکان تا لحظه تنظیم خبر (ساعت 21 شب گذشته) در مرکز درمانی بستری بود.