رکنا: جلسه محاکمه مرد جوانی که متهم است با رگبار کلاشنیکف یک نفر را به قتل رسانده و فرد دیگری را مجروح کرده به ‌دلیل حاضر نشدن اولیای دم در دادگاه به ماه آینده موکول شد.

پایان مرگبار درگیری 20 تن در پروژه ساختمانی پرند / 20 گلوله با کلاشنیکف شلیک شد + عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از زمستان سال 99 با گزارش یک درگیری خونین در یکی از پروژه‌های نیمه‌ساز منطقه پرند آغاز شد. پس از آن مأموران بلافاصله به محل درگیری اعزام شدند و مشخص شد که بین دو طرف سرمایه‌گذار پروژه ساخت مجتمع‌های مسکونی اختلاف و درگیری شدیدی رخ داده اما ناگهان یکی از نگهبان‌های محل با یک کلاشنیکف و شلیک حدود 20 گلوله 2 نفر را به شدت مجروح کرده و پس از آن هم متواری شده است.

 

در ادامه دو فرد مجروح به بیمارستان منتقل شدند و یکی از آنها که پسر 30 ساله‌ای به نام میثم بود به علت شدت جراحات وارده و خونریزی رگ‌های حیاتی فوت کرد و جسد او با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد. 

مجروح دیگر نیز پس از عمل جراحی و بهبودی نسبی از ضارب شکایت کرد.  با مرگ میثم پرونده وارد فاز تازه‌ای شد و مأموران ردیابی و بازداشت ضارب فراری را در دستور کارشان قرار دادند.

در حالی که 8 ماه از فرار متهم به قتل پرونده گذشته بود مأموران پلیس دریافتند وی در شهرستان خرم‌آباد در جریان یک درگیری با برادرزاده‌اش او را با شلیک گلوله مجروح کرده  و دستگیر شده است.

با دستگیری متهم 44 ساله وی با دستور مقام قضایی به تهران منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت. متهم در همان ابتدا اتهام قتل را پذیرفت و در توضیح ماجرا گفت: روز حادثه حدوداً 20 نفر باهم درگیر شده بودند و با چوب و سنگ و چماق به جان هم افتاده بودند. 

من سوار بر خودرو از کنارشان می‌گذشتم که به یکباره با سنگ به ماشین من حمله کردند و من در یک لحظه برای ترساندن آنها با اسلحه کلاشنیکفی که در ماشینم داشتم حدود 20 گلوله شلیک کردم تعدادی از گلوله‌ها را هوایی زدم و تعدادی هم به پایین شلیک کردم که دو نفر مجروح شدند.

اما در ادامه متهم وقتی به دادسرا منتقل شد اعترافات اولیه‌اش را پس گرفت و عنوان کرد که اتهامش را قبول ندارد.

به این ترتیب با گزارش پزشکی قانونی و پلیس و تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

اولیای دم نیز با حضور در دادسرا خواستار قصاص متهم شدند و فردی هم که مجروح شده بود، خواستار اشد مجازات برای متهم شد.

این در حالی است که نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده که قرار بود روز شنبه برگزار شود به علت حضور نیافتن اولیای دم به تاریخ دیگری موکول شد.