حوادث رکنا: یک منبع کارگری در استان قزوین در ارتباط با حادثه روز سه شنبه (۲۰دی ماه) شرکت لا به را تور های «سی انس» در شهرک صنعتی البرز قزوین که منجر به کشته و زخمی شدن ۶ کارگر شد، توضیح داد.

زنده زنده سوختن 6 کارگر در شهرک صنعتی البرز قزوین + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا؛ یک منبع کارگری درباره جزئیات بیشتر حادثه کشته و زخمی شدن ۶ کارگر در شرکت لابراتورهای سیانس گفت: حادثه در شرکت لابراتورهای «سیانس» در شهرک صنعتی البرز رخ داده که در آن ۴۲ کارگر مشغول کارند.

 

او با بیان اینکه شرکت سیانس در زمینه تولید دارو و مکمل‌های غذایی دام، طیور و آبزیان فعالیت دارد، درباره علت حادثه گفت: علت حادثه انفجار گاز پروپان ناشی از سوراخ کردن ظروف اسپری‌های تتراسایکلین برگشتی از سوی مشتری بود که در مجاورت آن کارگران با افروختن آتش، مشغول بازیابی آن بودند.

او در تشریج جزئیات این حادثه گفت: واحد مذکور که در زمینه مکمل‌های غذایی دام وطیورفعالیت دارد، از خرداد ماه سال‌جاری اقدام به راه‌اندازی تولید اسپری تتراسایکلین به عنوان ضد انگل و کنه دامی در ظروف و بطری‌های ۲۰۰میلی لیتری کرده است.

به گفته وی؛ محتوای اسپری علاوه بر ماده موثره تتراسایکلین حلال الکل و گاز پروپان نیز دارد که در روز حادثه مقداری از محصولات اسپری ارسالی برای مشتری حدود ۵۰۰عدد بدلیل داشتن نشتی برگشت خورده بود. و این شش کارگر مشغول بازیابی و خالی کردن مایه درون ظروف با یک قطعه فلزی شبیه گوه بوده‌اند تا گاز آن‌ها تخلیه شود که ناگهان با حرارتی که از بخاری هیزمی که آنها برای گرم کردن محیط کار خود ایجاد کرده بودند، این ظروف یکی پس از دیگری منفجر می‌شوند که در نتیجه آن شش نفر از کارگران به اسامی «محمد دهقان نژاد»، «جواد کریمی زند»، «رضا رستم خانی»، «نبی اله امینی»، «حسن زارعی» و «مصطفی معاریف غیاثوند» دچار حادثه می‌شوند که متاسفانه ۴ نفر در محل جان خود را از دست داده و دو نفر دیگر دچار مصدومیت می‌شوند.

وی درباره وضعیت جسمی کارگران مصدوم گفت: یکی از مصدومان دچار سوختگی حدود ۷۰ درصدی شده اما وضع جسمی نفر دوم بهتر است.