حوادث رکنا: مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی از فوت ۴۸ کارگر استان بر اثر حوادث ناشی از کار در ۹ ماهه اول سال جاری خبر داد.

مرگ ۴۸ کارگر در آذربایجان غربی + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

     به گزارش رکنا؛ موسی ادیب فر با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر آمار تلفات حوادث ناشی از کار روند افزایشی داشت، اظهار کرد: مرگ و میر ناشی از حوادث کار در ۹ ماهه امسال ۴۷ نفر هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش یک نفری همراه بوده که از این تعداد ۴۷ نفر  مرد و یک نفر زن هستند.

ادیب فر بیشترین فراوانی فوتی‌های ناشی از کار در استان را مربوط به سقوط از بلندی عنوان کرد و گفت: همچنین در ۹ ماهه گذشته سال جاری تعداد یک هزار و ۶۸ کارگر دچار مصدومیت ناشی از کار شده و به مراکز معاینات پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد یک هزار و ۳۲ نفر مرد و ۳۶ نفر زن هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار سقوط از بلندی و در بخش ساختمان است،  گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهم ترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.