رئیس جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: جمعیت هلال احمر هیچ نقشی در بخش توزیع و اتفاق جاری در بخش توزیع وسایل گرمایشی در تربت جام ندارد هر چند اقدام عزیزان در دستگاه های اجرایی برای حل این بحران بوده اما متاسفانه اکنون مشکلات جدیدی ایجاد شده است.

کار خیری که شر شد! / توزیع وسایل گرمایشی در تربت جام چالش آفرید! + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    محسن ذاکریان اظهار کرد: در مواجه با بحران قطعی گاز در تربت جام طبق درخواست رسمی شرکت گاز خراسان رضوی قرار شد جمعیت هلال احمر استان و کشور با نگاه تامین سوخت برای افرادی که وسایل گرمایشی غیر گاز سوز در منازل نیاز دارند( که باید توسط سایر دستگاه ها مانند شرکت نفت تامین می شده است )کمک کند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی افزود: در خیلی از شهرها این کار انجام شد و در کنار این برنامه به عنوان مکمل برنامه تامین گرمایش، هلال احمر مکان های تجمعی ایجاد کرد که با همین رویه در شهرها و روستا های مختلف طی تعاملی که با فرمانداران و بخشداران داشتیم جمعیت هلال احمر در مساجد و حسینیه ها و سالن ها فضاهای گرمایشی ایجاد کرد  تا اگر خانواده ها در منزلشان لوازم گرمایشی غیر گازسوز ندارند در این سرما بتوانند به این مکان های تجمعی مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: خارج از این برنامه ها تصمیمی دیروز شرکت گاز و ستاد بحران گرفت و در نامه ای رسمی  شرکت گاز به ما اطلاع داد که قصد توزیع وسایل گرمایشی در سطح تربت جام دارند و در حال حاضر چون به صورت گسترده اقلام گرمایشی غیر گاز سوز در بازار موجود نیست تعداد ۱۰ هزار بخاری نفتی و برقی توسط جمعیت هلال احمر تامین شود.

ذاکریان گفت: طبق تفاهم انجام شده بین هلال احمر استان و در نظر گرفتن موجودی با ذخایر احتیاط مجموعا ٨ هزار وسایل گرمایشی مصوب کردیم تا تحویل دهیم و نقش جمعیت هلال احمر در این موضوع فقط تامین کننده است و در توزیع این اقلام هیچ نقشی ندارد.

وی یادآور شد :طبق تجربیات جمعیت هلال احمر ما اعلام کردیم که در بخش توزیع دخالتی نداریم و آن را درست نمی دانیم چون منابع کفاف کل افراد را نمی دهد و تجربه نشان داده مدیریت توزیع در این شرایط بسیار مشکل است.

رئیس جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی تصریح کرد: نگاه ما تامین اقلام گرمایشی بوده همراه با جایگزینی یعنی ظرف دو هفته وسایل تحویلی را شرکت گاز خریداری کنند و به انبار هلال احمر تحویل دهند.

جمعیت هلال احمر

وی در ادامه افزود: از ما خواسته شد این وسایل گرمایشی به فرمانداری تربت جام تحویل شود که ۶ هزار وسیله گرمایشی در چند بار تریلی تحویل شد.

ذاکریان متذکر شد: جمعیت هلال احمر هیچ نقشی در بخش توزیع و اتفاق جاری در بخش توزیع این وسایل گرمایشی ندارد چون این تصمیمات خارج از جمعیت هلال احمر گرفته شده است و مسئولیتی متوجه این جمعیت نیست هر چند اقدام عزیزان در دستگاه های اجرایی برای حل این بحران بوده اما متاسفانه اکنون مشکلات جدیدی ایجاد شده است.

گفتنی است، توزیع محموله وسایل گرمایشی غیرگازسوز در تربت جام با مشکلاتی مواجه شد و برخی ساکنان این شهرستان در تلاش برای ورود به ساختمان هلال احمر، باعث برهم زدن نظم عمومی شدند.