رکنا: جوان 21 ساله محکوم به قصاص می گوید: چند سالی است از مازندران به تهران آمده و به مصرف شیشه و هروئین اعتیاد دارم. در میدان شوش کارتن خواب هستم و آن روز برای سرقت به آن خانه رفته بودیم که وقتی با دختر جوان روبه رو شدم راهی جز بستن دست و پاهایش نداشتم.

جزئیات شهادت مامور پلیس تهران که برای نجات دختر جوان رفته بود / رویا اسیر قاتل بود! + عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، 13 شهریور ماه 1401، حدود ساعت 5 صبح در تهران  تیم‌های مختلف گشت در حوزه استحفاظی خود حاضر بودند که مردی با کلانتری 106 نامجو  تماس گرفته و گفت: درغیاب او دزدی به خانه شان رفته و دست و پای خواهرش را بسته است و رویا خواهرش توانسته تنها یک پیامک ارسال کند. در این میان تیم ستوان دوم کیوان‌لو به خانه مورد نظر مراجعه کردند.

مأموران پلیس ابتدا یکی از سارقان را دستگیر اما در راه‌ پله‌های آن آپارتمان 6 طبقه وقتی شهید کیوانلو برای دستگیری نفر دوم که دزدی 21 ساله است، اقدام می کند، دزد بی رحم مقاومت کرده و چاقو را در سینه او فرو می کند.

استوار کیوانلو همچون یک پهلوان برای برقراری امنیت و دفاع از ناموس مردم جان خود را از دست می دهد. حال پس از نزدیک 6 ماه و به دنبال اعترافات قاتل شهید کیوان‌لو و بازسازی صحنه جرم، پرونده او در شعبه 13 دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد. این دزد بی رحم،  پای میز محاکمه ابراز پشیمانی کرد و مدعی شد تحت تاثیر مصرف مواد مخدر دست به این جنایت بی رحمانه زده و متوجه کاری که انجام داده، نشده است.

کیوانلو2 (1)

این سارق 21 ساله که حالا باید به عنوان قاتل یک مامور پلیس محاکمه شود درباره زندگی خود و اتفاقات آن شب می گوید: چند سالی است از مازندران به تهران آمدم و سو مصرف مواد به شیشه و هروئین دارم. در میدان شوش کارتن خواب هستم و آن روز برای سرقت به آن خانه رفته بودیم که وقتی با دختر جوان روبه رو شدم راهی جز بستن دست و پاهایش نداشتم.

وی اضافه می کند:  من فکر می کردم کسی در خانه نیست. اما وقتی با دختر جوان روبه رو شدم چاقو را روی صورتش گذاشتم و دست و پای او را بستم و حدود یک ساعت نیز در خانه بودم تا وسایل قیمتی را بدزدم. طلا، موبایل،کنسول‌ بازی و دوربین عکاسی را سرقت کردم و در حال فرار از راه‌ پله‌های ساختمان بودم که یک مامور پلیس رسید و چون در حال خودم نبودم با  چاقویی که در دست داشتم یک ضربه به قفسه سینه او زدم.

این فرد درباره دستگیر شدنش می گوید: مقابل در ورودی ساختمان، همکاران آن پلیس مرا دستگیر کردند. آن شب مصرف مواد مخدر داشتم و اصلا قصد کشتن آن مامور پلیس را نداشتم.

 به دنبال اعترافات این دزد و بازسازی صحنه جرم  و در حالی که پزشکی قانونی سلامت روان متهم را تایید کرده بود، برای وی کیفرخواست صادر و پرونده اش به شعبه 13دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال و او از خود دفاع کرد.

در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند.

سپس متهم در حالی که سرش را پایین انداخته بود به دفاع از خود پرداخت.

این جوان 21 ساله می گوید: من آن روز هرویین مصرف کرده بودم و حال طبیعی نداشتم که برای سرقت به آن خانه رفتم. ولی وقتی با دختر جوان روبه رو شدم دست و پایش را بستم و وسایل خانه را سرقت کردم. من می خواستم از خانه خارج شوم که در راه پله ها با مامور پلیس روبه رو شدم.من شرمنده اولیای دم هستم و می دانم بی رحمانه  استوار امیر کیوانلو را به شهادت رساندم.

وی ادامه می دهد: من دفاعی ندارم و برای مرگ آماده ام.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده دزد خشن را به قصاص محکوم کردند.