رکنا: سرکلانتر پنجم تهران گفت: فردی بعد از 16 سال زندان به مرخصی آمده بود که بعد از یک ماه به جرم سرقت دو خودروی مزدا3 هنگام تعقیب و گریز دستگیر شد.

این مرد زندانی پس از 16 سال زندان به مرخصی آمد و دزدی کرد / سرقت مزدا3 کمتر از 30 ثانیه + فیلم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

  حجم ویدیو: 48.44M

 مدت زمان ویدیو: 00:02:54

به گزارش رکنا، سرهنگ کیومرث حسنوند سرکلانتر پنجم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث رکنا، درباره دستگیری سارق علاقه مند به مزدا 3 گفت: سرقت یک خودرو مزدا3 به کلانتری 125 یوسف آباد اعلام که با توجه به اجرای طرح مهار که توسط کلانتری انجام شد. تیم های عملیاتی فعال شدند. یک شب این دستگاه خودرو توسط عوامل پلیس مشاهده می شود که سریعا ماموران کلانتری، ورود کرده و فرمان ایست از سوی پلیس صادر می شود.

وی ادامه داد: متهم اما به فرمان ایست توجه نکرده و اقدام به فرار می کند که در این تعقیب گریز در نهایت با تیراندازی خوب و دقیق پلیس، در محله نظام آباد متوقف شده و دستگیر می شود.

سرهنگ حسنوند، سرکلانتر سوم با بیان اینکه خودرو سرقتی نیز به سرعت توسط مالباخته شناسایی شد اظهار کرد: همچنین با انجام کار تحقیقاتی که از سارق صورت گرفت او به سرقت این ماشین اعتراف کرد و حتی بعد از آن نیز به خودرو مزدا3 سرقتی دوم نیز اعتراف کرد که توسط پلیس کشف شد.

 سرکلانتر پنجم تهران افزود: متهم دارای سابقه بوده و یک ماه است که از زندان برای مرخصی خارج شده و حتی بعد از پایان زمان مرخصی نیز غیبت کرد که حالا به جرم سرقت دوباره دستگیر شده است.

سرهنگ حسنوند در پایان درباره این مسئله که در زمینه پیشگیری از سرقت، مردم باید چه اقداماتی را انجام دهند تاکید کرد: پلیس با قدرت و تمام توان خود با سارقین و زورگویان برخورد خواهد کرد اما لازم است که مردم نیز حتما یا وسایل نقلیه خود را در پارکینگ بگذارند یا از قفل پدال، فرمان و تجهیزات ایمنی جدید استفاده کنند.

متهم که گویا از محله نظام آباد است در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث رکنا درباره سوابق سرقتی خود گفت: تا کنون سابقه سرقت نداشته ام و سال 86 نیز در جریان دعوا و آدم ربایی، دستگیر و 16 سال زندان بودم.

وی افزود: سرقت اصلا به من نمی خورد و فرد دیگری سارق است. اما در کل مردم اگر می خواهند که خودرو آنها به سرقت نرود حتما یا در پارکینگ و یا از قفل فرما و پدال استفاده کنند.