حوادث رکنا: در گزارش میدانی از حال و هوای خیابان طالقانی بعد از وقوع آتش سوزی بخوانید.

خاطره دردناک از آتش نشان فداکار ساختمان 153 / آخرین لحظات شهید دارابی چه کرد؟ + فیلم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

  حجم ویدیو: 72.65M

 مدت زمان ویدیو: 00:04:11

به گزارش رکنا، صبح روز شنبه 6 اسفند امسال برای کسبه خیابان طالقانی تقاطع خیابان بهار با همه اول هفته های دیگر متفاوت بود.مغازه داران زمانی که وارد خیابان شدند تا مثل همیشه در مغازه های خود را باز کنند با دود غلیظی مواجه شدند که بالا می رفت و بوی ناشی از سوختگی در مشام می پیچید.

یکی از پاساژهایی که انبار مغازه های موجود در خیابان طالقانی بود، طعمه آتش سوزی شده بود و حجم بالای لوازمی که در پاساژ وجود داشت سبب شده بود تا طبقه منفی 3 آتش نفوذ کرده و حرارت خیلی بالایی در این طبقات پدید آید.

اطفای حریق نزدیک به 11 ساعت طول کشید و آنچه ساعت های ملتهب خیابان طالقانی را به یک سوگ پیوند داد، شهادت فرمانده یکی از پایگاه های آتش نشانی بود که به محل اعزام شده بود.

شهید رضا دارابی نام آتش نشان فداکاری است که در این حادثه تلخ جان خود را از دست داد و عزیزانش در آستانه بهار سیاه پوش ماتم از دست دادنش شدند.

حالا 24 ساعت از لحظه ای که آتش شعله ور شد گذشته است اما حال و هوای خیابان طالقانی هنوز هم در التهاب است.محدوده منتهی به این پاساژ در خیابان بهار مسدود شده به دلیل اینکه خطر ریزش آوار ساختمانی که در آتش سوخت وجود دارد.

مغازه داران از ترس خطر ریزش آوار و از دست دادن اسناد و اموال خود مقداری از دارایی هایشان را از داخل مغازه هایشان خارج می کنند اما کسبه ای که مغازه هایشان به محل وقوع حادثه نزدیک است، تا اطلاع ثانوی باید مغازه را تعطیل کنند که زمزمه ها حکایت از این دارد که حداقل 3 روز باید این مغازه ها تعطیل باشد.

آخرین هشدار شهید دارابی به کسبه خیابان بهار چه بود؟

یکی از کسبه که مغازه اش در تقاطع خیابان است در مورد حال و هوای روز گذشته و امروز به خبرنگار رکنا می گوید:«دیروز وقتی به مغازه مان رسیدیم متوجه آتش سوزی در پاساژ واقع در کوچه وزیری شدیم.این ساختمان آن طور که ما شنیده ایم قدیمی است و مغازه داران اجناس و اموال خود را آنجا به امانت می گذاشتند.در واقع انبار برخی کسبه بود.بویی که به مشام می رسید بوی مواد شیمیایی بود و آنطور که شنیدیم باتری لیتیوم شعله ور شده و منجر به آتش سوزی شده است.»

این مغازه دار در ادامه می گوید:«کسبه در ابتدا نگران سرایت آتش به مغازه های اطراف بودند.فرماندهی که دیروز به شهادت رسید به مغازه داران گفت به خاطر خطر آوار، اسناد و اجناس گرانبهای خود را از مغازه هایشان خارج کنند.آتش نشانان برای کنترل و مهار آتش سنگ تمام گذاشتند اما انتظار ما از پلیس برای برقراری نظم بیشتر بود.»