حوادث رکنا: در پی وقوع سیل در خیابان‌های دو شهر در جنوب شرق ترکیه که در اثر زلزله ماه گذشته ویران شده بودند، 14 نفر جان خود را از دست دادند و چندین نفر ناپدید شدند.

فیلم تلخ از سیل مرگبار ترکیه / 14 زن و مرد ناپدید شدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجم ویدیو: 7.84M

 مدت زمان ویدیو: 00:00:49

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا، در میان قربانیان، بازماندگان زلزله بودند که پس از زلزله در خانه های کانتینری زندگی می کردند. خودروها بر روی سیلابی در خیابان های سانلیورفا سقوط کردند که در آن 12 نفر جان باختند.

یک کانتینری که دو خانواده در آدیامان در آن نگهداری می شد در سیل گرفتار شد. همچنین یک زن ساکن در کانتینر در میان دو نفر کشته شده در شهر بود. چند نفر دیگر نیز ناپدید شدند. چادرهای شهر تخلیه شد.

آخرین فاجعه تنها پنج هفته پس از دو زمین لرزه در 6 فوریه رخ داد که در آن 48000 نفر کشته شدند و بسیاری دیگر بی خانمان شدند.

سازمان جستجو و نجات آفاد اعلام کرد که در یک بازه زمانی 24 ساعته، 136 میلی متر 5.4 اینچ باران در یک منطقه از استان آدیامان و 111 میلی متر 4.4 اینچ در سانلیورفا باریده است که یک سوم بارندگی سالانه خود را در دو سال گذشته شاهد بوده است.

فرماندار سانلیورفا، صالح آیهان، گفت که استان وی هرگز شاهد سیل مانند آن نبوده است و مقامات از ساکنان درخواست کردند تا طبقه همکف و زیرزمین خانه ها را تخلیه کنند.

جسد پنج نفر در یک آپارتمان زیرزمینی پیدا شد و رسانه های ترکیه گفتند که آنها سوری هستند.

چندین نفر بر اثر جریان سیل با وسایل نقلیه خود کشیده شدند و افرادی که قصد کمک به گرفتاران را داشتند، خودشان با خود برده شدند.

فیلمی دراماتیک از بیرون کشیدن مردی از جوی آب در سانلیورفا توسط یک فرد محلی که طنابی را از پنجره طبقه همکف آویزان کرده بود، منتشر شد. نجات مشابهی در تقاطع Abide انجام شد.

سیل  تریکیه