سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران از درگیری قاچاقچیان چوب با نیروهای جنگلبانی در شهر نشت ا رود تنکابن خبر داد و گفت: متهمین به مامورین منابع طبیعی حمله و یکی از جنگلبانان این منطقه را مصدوم کردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهرداد خزایی‌پول در خصوص ماجرای درگیری قاچاقچیان چوب با جنگلبانان گفت: در پی گشت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی در مناطق جنگلی شهر نشتارود مامورین منابع طبیعی در ساعتی گذشته با تعدادی از قاچاقچیان چوب در حین قطع درختان برخورد و متهمین به مامورین منابع طبیعی حمله ور و یکی از جنگل‌بانان را مصدوم و روانه بیمارستان می کنند.

وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع ضمن عیادت و دلجویی از جنگلبان مصدوم، فرمانده یگان حفاظت و رییس حراست اداره کل و سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد، سریعا اقدامات لازم را در خصوص برخورد قاطع از طریق مقامات قضایی انجام شد.

سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ادامه داد: قاچاقچیان چوب با سلاح سرد و دستگاه اره موتوری به مامورین حمله و به درگیری و نزاع با مامورین منجر شده که در این درگیری یکی از جنگلبان از ناحیه سر و صورت مصدوم شد.

به گفته خزایی‌پول، متهمان پس از مصدوم کردن این مامور از صحنه جرم فرار کردند.

این مقام مسئول اظهار داشت: قاچاقچیان فراری بومی منطقه هستند و شناسایی شده‌اند و موضوع، از زمان وقوع به دادستان شهرستان نشتارود گزارش شده و پرونده با دستور ویژه دادستان در حال رسیدگی است.

گفتنی است، مازندران دارای دو حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری مرکز این استان و دیگری نیز در نوشهر غرب مازندران است.

حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸درصد از مساحت مازندران را در بر دارد. شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر هستند.