رکنا: پلیس مشهد در یک عملیات ضربتی، دو زورگیر خطرناک را در حالی دستگیر کرد که زن جوانی را برای سرقت چمدان وی، خون آلود کف آسفالت خیابان می کشیدند.

زن خون آلود در چنگال باند عقاب! / این زن نالان کف آسفالت افتاده بود !
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته با تایید این خبر گفت: با گزارش ماجرای گوشی قاپی در مقابل یکی از هتل های هسته مرکزی شهر، بلافاصله نیروهای گشت انتظامی کلانتری امام رضا(ع) برای بررسی موضوع وارد عمل شدند و به طرف محل وقوع جرم حرکت کردند.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: بانوی میان سالی که طعمه زورگیران شده بود، به نیروهای انتظامی گفت: مقابل هتل ایستاده و منتظر تاکسی بودم که ناگهان موتورسواری از کنارم عبور کرد و ترک نشین آن گوشی تلفنم را در حالی قاپید که مشغول گفت وگوی تلفنی بودم. سپس آن‌ها با استفاده از ازدحام جمعیت و شلوغی محل گریختند. رئیس پلیس مشهد ادامه داد: نیروهای گشت با شنیدن اظهارات مال باخته و مشخصات کلی که به پلیس ارائه داد، بی‌درنگ این مشخصات را از طریق مرکز پیام به همه عوامل و مراکز انتظامی اعلام کردند و خود نیز با توجه به خط مسیر زورگیران به تعقیب و جست وجوی آن ها در خیابان های اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) پرداختند. وی اضافه کرد: هنوز بیشتر از 15 دقیقه از این ماجرا نگذشته بود که نیروهای انتظامی از فاصله دور، دو جوان موتورسوار را مشاهده کردند که در یکی از تقاطع های هسته مرکزی شهر مترصد فرصتی بودند تا سرقتی را انجام دهند.

سرهنگ نگهبان تصریح کرد: عوامل انتظامی که براساس تجربیات پلیسی به رفتارهای دو جوان مذکور به شدت مشکوک شده بودند، در حالی از انتهای خیابان به سمت موتورسواران حرکت کردند که آن ها ناگهان به سوی زن جوانی هجوم بردند و چمدان در دست وی را کشیدند اما زن مذکور در برابر سارقان مقاومت کرد و دسته چمدان را همچنان محکم گرفت. وی خاطرنشان کرد: دزدان بی رحم در حالی که زن جوان کف آسفالت خیابان افتاده بود، پیکر او را روی زمین می کشیدند تا دسته چمدان را رها کند ولی زن یاد شده با آن که زخمی و خون آلود بود باز هم چمدان را رها نمی کرد تا این که لحظاتی بعد نیروهای انتظامی به صحنه حادثه رسیدند و موتورسواران با مشاهده خودروی پلیس، چمدان را رها کردند و در خلاف جهت حرکت خودروها از مهلکه گریختند.

کلیددار «امنیت» مشهد افزود: با توجه به اهمیت موضوع، بی درنگ یکی از افسران گشت به یاری زن جوان شتافت و دیگر عوامل انتظامی نیز به تعقیب دزدان خطرناک پرداختند تا این که پس از مدتی تعقیب و گریز و درحالی که نیروهای انتظامی برای حفظ جان عابران و رهگذران از شلیک گلوله خودداری می کردند، ناگهان راکب، کنترل موتورسیکلت را از دست داد و موتورسیکلت آن ها واژگون شد. سرهنگ احمد نگهبان گفت: در همین حال بلافاصله افسران ورزیده پلیس، دو موتورسوار خشن  را به محاصره درآوردند و با وجود این که ترک نشین موتورسیکلت با چاقو به سمت ماموران حمله ور شد، آن ها حلقه های قانون را بر دستان تبهکاران گره زدند. با انتقال دو متهم به مقر انتظامی، 3 دستگاه گوشی تلفن همراه، مقادیری مشروبات الکلی و یک قبضه چاقو در بازرسی از آنان کشف و ضبط شد و بدین ترتیب بازجویی های تخصصی از آنان ادامه یافت.

مقام ارشد انتظامی مشهد با بیان این که تصویر یک عقاب بزرگ روی پیکر سردسته این باند خالکوبی (تتو) شده بود، افزود: این زورگیر حرفه ای که 3 فقره سابقه کیفری شرارت و گوشی قاپی دارد به «عقاب» معروف است و نام خود را نیز باند «عقاب» گذاشته بودند.

سرهنگ احمد نگهبان تصریح کرد: تاکنون 5 تن از مال‌باختگان با مراجعه به کلانتری، این تبهکاران خطرناک را شناسایی کرده اند اما با توجه به گزارش های متعدد گوشی قاپی با مشخصات زورگیران مذکور، احتمال می رود که آن ها در سرقت های بیشتری نقش داشته باشند، به همین دلیل تحقیقات برای کشف جرایم احتمالی دیگر دو متهم 23 و 22 ساله در حالی ادامه دارد که بررسی های پلیس برای شناسایی مالخران و دیگر عوامل مرتبط با این باند آغاز شده است.

گوشی قاپ های 19 ساله در دام قانون

فرمانده انتظامی مشهد همچنین به دستگیری دو جوان 19 ساله گوشی قاپ دیگر نیز اشاره کرد و گفت: نیروهای گشت کلانتری سپاد مشهد هم در پی وقوع گوشی قاپی از یک بانوی 34 ساله در خیابان کشاورز وارد عمل شدند و شماره پلاک موتورسیکلت استفاده شده توسط سارقان را که مال‌باخته به پلیس ارائه کرده بود، به همه نیروهای گشتی منطقه اعلام کردند تا این که ساعتی بعد دو جوان موتورسوار به دام قانون افتادند و در بازرسی بدنی از آنان 4 دستگاه گوشی تلفن سرقتی کشف و ضبط شد.

سرهنگ نگهبان اضافه کرد: دو متهم مذکور در حالی به کلانتری انتقال یافتند که بررسی ها نشان داد 2 تن از طعمه های سارقان از هموطنان دیگر شهرهای کشور و در مشهد مسافر هستند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بازجویی از متهمان که زیر نظر سرگرد «عامری» (رئیس کلانتری سپاد) ادامه یافت، بیانگر آن بود که دو جوان موتورسوار در بولوارهای شفا، شهید مفتح و مطهری شمالی و خیابان کشاورز دست به سرقت و گوشی قاپی می زدند و بیشتر طعمه های آنان زنان جوان بودند. وی افزود: تحقیقات بیشتر در این باره همچنان با دستورهای ویژه قضایی ادامه دارد.