ماموران گمرک در جدیدترین عملیات مبارزه با مواد مخدر توانستند قرص های روانگردانی که در میان اسمارتیس های رنگی جاسازی شده بود را کشف کنند.

کشف قرص‌های روان‌گردان در بسته‌های اسمارتیس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین ، ماموران گمرک در جدیدترین عملیات مبارزه با مواد مخدر توانستند قرص های روانگردانی که در میان اسمارتیس های رنگی جاسازی شده بود را کشف کنند.

قاچاقچیان قصد داشتند تا از این طریق قرص های روانگردان را جابه جا کنند که ماموران حوزه 3 امانات پستی گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) توانستند این ترفند را شناسایی و قرص های جاسازی شده را کشف و ضبط کنند.

قرص‌های روان گردان به شکل ماهرانه ای به دلیل همرنگ بودن با شکلات های اسمارتیس مخلوط شده بود تا با این ترفند ماهرانه عملیات قاچاق قرص های روان گردان با موفقیت انجام شود اما ماموران گمرک با رصد اطلاعات محموله و کنترل های پیشرفته توانستند مانع از قاچاق این محموله شده و آنرا توقیف کنند .

تعداد تجهیزات کنترلی گمرک ایران در سالهای اخیر به 3 برابر افزایش یافته و به کمک سامانه هوشمند و الکترونیکی شناسایی محموله های پرخطر به آسانی در گمرکات کشور صورت می‌گیرد.

سازمان جهانی گمرک (WCO) گمرک ایران را به عنوان گمرک برتر دنیا در کشف مواد مخدر و دومین گمرک جهان در مبارزه با قاچاق کالا معرفی و اعلام کرده است که گمرک جمهوری اسلامی ایران در 9 ماهه سال 2017 بیشترین تعداد کشفیات انواع مواد مخدر را داشته است.

منبع/خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس