شهرداری کرمانشاه با همکاری انجمن‌های مردمی طرفدار محیط زیست و شهروندان داوطلب سراسر استان طرح پاکسازی مناطق زلزله زده از زباله ها و پسماندها را آغاز کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین مهدی عبدالمالکی قائم مقام شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه این طرح به منظور نظافت و بهداشت محیط های شهری مناطق زلزله زده اجرا می شود، گفت: خوشبختانه در اولین فراخوان و در زمانی کوتاه قریب 200 نفر از زیست یاران عضو انجمن های مردمی برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کرده و ما را در گام نخست که طرح پاکسازی و نظافت سرپل ذهاب بود، همراهی کردند.

وی یادآور شد: طی روزهای گذشته نیز اکیپ‌هایی از پاکبان‌های شهرداری به منطقه اعزام و اقدام به رفت و روب و نظافت کردند اما حجم زباله ها به دلیل استفاده از بطریهای آب معدنی و ظروف یکبار مصرف در مناطق زلزله زده زیاد است.

وی افزود: در همه شهرهای دنیا معمولا بعد از زلزله بیماری‌هایی به دلیل انباشت زباله‌ها شیوع پیدا می‌کند و کار مهم این است که هر چه سریعتر زباله‌ها پاکسازی شوند، به همین خاطر نیروهای جمع‌آوری پسماند و زباله‌ها در منطقه زلزله زده افزایش یافته، اما این کار نیاز به فعالیتی گسترده تر دارد.

عبدالمالکی تأکید کرد: انباشت زباله و نابسامانی محیطی ناشی از وقوع زلزله باعث آلودگیهای زیست محیطی می شود و در شرایط کنونی برای پیشگیری از شیوع هرگونه بیماری باید هرچه سریعتر نسبت به نظافت و پاکسازی اقدام شود.

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرمانشاه با دعوت از انجمن های مردم نهاد و شهروندان دغدغه مند برای همراهی با شهرداری کرمانشاه در پاکسازی منطقه گفت: داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام و مشارکت در این طرح با شماره تلفن 08338397646 فرهنگسرای کوثر واقع در پارک درخشان 2، سی متری دوم تماس گرفته و یا حضوری مراجعه کنند.

عبدالمالکی از اعزام نیروهای شهرداری و انجمن های مردمی زیست محیطی و دیگر سازمانهای غیردولتی کرمانشاه به سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی تا پایان امدادرسانی به زلزله زدگان خبرداد و افزود: در ادامه این طرح پاکسازی، بنا به صلاحدید مسوولان بهداشتی، پاکسازی در دستور کار قرار دارد.

قائم مقام شهردار کرمانشاه از اعضای سمن‌های سازندگان طبیعت، ندای قاصدک، پیام آوران بهشت، کمپ ترک اعتیاد تولد بهاری، جمعیت حضرت علی اصغر(ع)، موسسه خیریه خانه تربیت، خیریه نیکان کنگاور، امید رهایی، کانون بهشت کوچک، و کلیه افرادی که بصورت خودش در این حرکت خیرخواهانه و اقدام ارزنده زیست محیطی با شهرداری کرمانشاه همکاری داشند، تقدیر کرد.

در اولین اقدام و همگامی پاکبانان و زیست یاران شهرداری کرمانشاه روز گذشته( یکشنبه) 700 تن پسماند از شهر سرپل ذهاب جمع آوری شد.
انتهای پیام