مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران از افزایش ضریب امنیتی کارت‌های هوشمند خبر داد و گفت:‌ با ارتقای نرم‌افزار مدیریت کارت هوشمند این چاپخانه، از این پس کارت‌های هوشمند با امنیت بالاتری طراحی خواهند شد.

ضریب امنیتی کارت‌های هوشمند افزایش می‌یابد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رضا منصوری، مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران، از ارتقای نرم‌افزار مدیریت کارت هوشمند این چاپخانه خبر داد و گفت:‌ این نرم‌افزار که تولید و توسعه آن از اواخر سال گذشته آغاز شده بود، دارای قابلیت‌های کاربری بسیاری در حوزه طراحی کارت‌های هوشمند است.

وی با اشاره به سابقه 13 ساله تولیدی شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران در زمینه کارت‌های هوشمند و اعتباری افزود: با توجه به تجربیات شرکت طی سالیان اخیر در خصوص تولید انواع کارت‌های هوشمند شناسایی و اعتباری و با توجه به افزایش روزافزون استفاده از این دست کارت‌ها در جامعه، نیاز به تولید و توسعه نرم افزار مدیریت کارت‌های هوشمند اختصاصی شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران با قابلیت ارتقا و توسعه احساس شد. در همین خصوص، طی برنامه‌ریزی انجام شده توسط واحد تحقیق و توسعه (R&D) شرکت، نیازسنجی، امکان سنجی و تجزیه و تحلیل این پروژه مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.

منصوری تصریح کرد: در نهایت مراحل تولید و توسعه این نرم‌افزار از اواخر سال گذشته آغاز شد که خوشبختانه توانستیم از این نرم افزار در سومین کنگره مهندسی و مدیریت آب و خاک ایران رونمایی کنیم.

مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران در ادامه گفت: این محصول نرم‌افزاری دارای قابلیت‌های کاربردی بسیار خوبی است که می تواند حداکثر نیازهای کاربر را بر طرف نماید. این نرم افزار با داشتن ماژول کنترل دسترسی کاربران، شخصی سازی میکروماژول کارت هوشمند، خواندن و نوشتن اطلاعات روی حافظه میکروماژول(توانایی هئوشمندی و امنیت و کیفیت و سرعت ، قابلیت تعریف رول (Roll) و مدل مورد نیاز مشتری، ثبت اطلاعات کارت و مدیریت چرخه عمر کارت، می‌تواند پاسخ گوی نیازهای مختلف باشد.

منصوری همچنین با اشاره به این که محصول فعلی تنها نسخه اولیه این نرم‌افزار بوده، ابراز امیدواری کرد که روند توسعه این نرم‌افزار هر چه سریع‌تر پیش رود تا در آینده نزدیک شاهد بهره‌مندی از قابلیت‌های این نرم افزاردر پروژه‌های بزرگ و ملی باشیم. تولید اکثر کارت‌های بانکی‌، کارت‌های پرسنلی و ... با این نرم‌افزار انجام می‌شود.

وی در پایان گفت:‌ توسعه این نرم‌افزار ضریب امنیتی کارت‌های تولیدی را بسیار بالا خواهد بود؛‌ در کارت‌های هوشمندی که با این نر‌م‌افزار طراحی می‌شوند، از بهترین الگوریتم‌ها و روش های رمزنگاری در لایه الکترونیک آن، بهره‌برداری می‌شود.

منبع/ تسنیم