هر کسی دوست دارد از خودش و کسانی که دوست‌شان دارد شناخت بهتری داشته باشد. یکی از راه های شناخت بیشتر شخصیت استفاده از تصاویر است. تصاویر روان شناسانه جنبه های پنهانی از شخصیت را فاش و کمک می‌کند با کشف آن‌ها، راه‌حل‌هایی پیدا کنیم تا اضطراب و استرس های به ظاهر بدون دلیل از بین برود. یکی از این جنبه های شخصیتی که در ضمیر ناخودآگاه مان پنهان شده ترس است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شناخت از شخصیت خودمان یا افرادی که با آن ها در محیط خانوادگی، خویشاوندی یا محل کار در ارتباط هستیم همیشه جالب است. طالع بینی یا فال گرفتن نیست. بلکه تست شخصیت شناسی روشی روان‌شناختی است که از طریق تجزیه و تحلیل تصاویری که می‌بینیم و حسی که از آن ها داریم به دست می‌آید.  شناخت از زوایای پنهان شخصیتی با کمک تصاویر علاوه بر جذابیتش باعث می‌شود شناخت بهتری از خودمان داشته باشیم. چه بسا با شناخت بیشتر از خودمان در پی کامل کردن شخصیت مان باشیم و نقص های مان را برای یک زندگی بهتر و موفق‌تر برطرف کنیم.

تصویر امروز مربوط به ترس است. امکان ندارد کسی از چیزی نترسد. همه ما در ضمیرناخودآگاه ترس‌های نهفته ای داریم که در خیلی از مواقع مانع از پیشرفت‌مان در زمینه های مختلف می‌شود.

  یک تصویر کارتونی زیبا برای کشف جنبه‌ای پنهان از شخصیت داریم.  قبل از مطالعه مقاله به تصویر نگاه کنید. اولین چیزی که توجه تان را جلب می‌کند ترس پنهان شما است که به شما می‌گوییم علت آن چیست.

ترس پنهان در ضمیر ناخودآگاه

چه ترسی در ضمیرناخودآگاه مان پنهان شده است ؟

دختر بچه

بیشترین ترس شما از دوران بچه‌گی‌تان ریشه می‌گیرد. ترس می‌تواند از هر چیزی باشد. ولی مهم این است بدانید ترس پنهان شده در ضمیر ناخودآگاه‌تان مربوط به دوران کودکی‌تان است. از آن جا که تاثیر دوران کودکی در زندگی تقریبا همیشگی است، به احتمال زیاد در دوران کودکی در موقعیت هایی قرار گرفته اید که اضطراب داشته‌اید و خجالت کشیده‌اید. اگر ترس هایی دارید که علت آن را نمی‌دانید ریشه آن را باید در کودکی‌تان پیدا و حل کنید.

پروانه

اگر در اولین نگاه به تصویر پروانه را دیده اید، یعنی این که همیشه فرصت های جدید را کشف می‌کنید. پروانه نماد شروع دوباره و فرصت های جدید است. پس بزرگ ترین ترس شما ترس از دست دادن است. در عصر فن‌آوری از دست دادن واژه متداولی است. از سال ۲۰۰۴ تا کنون بیشترین عبارتی که با واژه اضطراب استفاده شده است ” ترس از دست دادن” بوده است. ببینید چه چیزی باعث شده تا این احساس را داشته باشید. به هر حال همه چیز در زندگی موقتی است مهم این است که از لحظات آن به بهترین شکل استفاده کنید.

توت فرنگی

توت فرنگی به دلیل شکل قلب گونه نماد عشق و الهه عشق “ونوس” است. شما یا می‌ترسید کسی را که دوست دارید از دست بدهید یا می‌ترسید که عشق واقعی زندگی‌تان را پیدا نکنید و تنها بمانید.

عنکبوت

اگر در نگاه اول عنکبوت توجه تان را جلب کرده است، خیلی به جزییات توجه می‌کنید. وقتی در چنین تصویری عنکبوتی را به آن ریزی دیده اید نشانگر این نکته است که شخص به غرایزش برای ادامه حیات وابسته است. چنین شخصی احساس امنیت نمی‌کند. سلامت جسمی و روحی تان را به دقت بررسی کنید تا بتوانید چیزی را که به طور ناخوآگاه احساس می‌کنید زندگی تان را به خطر انداخته است، پیدا کنید. با پیدا کردن آن مطمئنا راه حل ساده ای برای برطرف کردنش وجود دارد.

درخت ها

درخت نماد عقل و سن است. اگر در نگاه اول درخت ها را دیده اید، شما از پیرشدن و ضعیف شدن می‌ترسید. دوست ندارید کسی سن واقعی‌تان را بداند. نگران نباشید در هر سنی راه های مناسبی برای لذت بردن از زندگی و فعال و مفید بودن هست. زندگی‌تان را هدفمند کنید، تغذیه و فعالیت بدنی داشته باشید تا طولانی تر و سالمتر زندگی کنید.

خرس عروسکی

اگر خرس های اسباب بازی را در اولین نگاه دیده اید، نشان می‌دهد شما برای دوستی و ارتباطات با دوستان تان ارزش زیادی قائل هستید. بزرگ‌ترین ترس شما از دست دادن دوستان‌تان است. احتمالا در دروان کودکی عروسکی مشابه همین داشته اید که به شما احساس آرامش و امنیت داده است. حالا که بزرگ شده اید دوستان‌تان به شما آرامش می‌دهند و شما می‌ترسید آن‌ها را از دست بدهید. یادتان باشد در هر دوره زندگی انسان های متفاوتی سر راه ما قرار می‌گیرند. بعضی از آن‌ها به دلایل مختلف لازم نیست همیشه در زندگی ما باشند. اگر چنین ترسی دارید دوستان و ارتباطات تان را با آن ها بازنگری کنید. به احتمال زیاد بعضی از روابط را باید تغییر بدهید.