صبح امروز تنش و درگیری لفظی دیگری بین اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران (سالاری و رسولی) در خصوص یکی از ردیف‌های لایحه بودجه ۹۷ شهرداری تهران صورت گرفت.

تنش در شورای شهر تهران / سالاری: آقای رئیس دروغ می گوید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین ادامه بررسی لایحه بودجه سال 97 شهرداری تهران - سرفصل درآمدها صبح امروز در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ادامه بررسی این لایحه شهربانو امانی در واکنش به افزایش ردیف درآمدی حاصل از بازارهای روز هفتگی تصریح کرد: باید تکلیف ستادهای ساماندهی مشخص شود. در بازارچه‌های سنتی و روز معمولا اقشار ضعیف و سرپرست‌خانوارها کار می‌کنند.

امانی ادامه داد: حاضرین در این بازارچه‌ها مبالغی را به ستاد ساماندهی مناطق واریز می‌کنند و بهتر است این درآمدها در جای خودش هزینه شود. این در حالی است که متاسفانه شنیده‌ها حاکی از آن است که بین مبلغ پرداختی و آنچه به حساب‌ها واریز می‌شود فاصله وجود دارد و این نشان می‌دهد که رانتی در این زمینه وجود دارد.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: باید تکلیف ستادهای ساماندهی مشخص شود و هر زمان یک ستادی برای حمایت از شهروندان ایجاد شده است، خودش رانت ایجاد کرده است.

به گزارش مثلث آنلاین، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در واکنش به افزایش ردیف درآمدی حاصل از بازارهای روز هفتگی بیان کرد: سیاست ما در بودجه 97 شهری باید نگاه حمایت از اقشار ضعیف و کم‌درآمد باشد. 

وی افزود: روزبازارها برای طبقه ضعیف جامعه پیش بینی شده است و بررسی عملکرد درآمدی از این سرفصل نشان می‌دهد که در سال 96 از 430 میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی تاکنون 235 میلیارد تومان محقق شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری تصریح کرد: پیشنهاد شهرداری برای سال 97 همان 430 میلیارد تومان است که به نظر پیش‌بینی دقیقی است و سیاست ما در بودجه 97 شهری هم باید با نگاه حمایت از اقشار ضعیف و کم‌درآمد باشد. 

 در ادامه جلسه مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در خصوص تشویق به فروش تراکم در شهرداری بیان کرد: جهت‌گیری‌های همه ما باید به این سمت باشد که شهر‌فروشی کمتر اتفاق بیفتد و نباید شهرداری را که به سمت درآمدهای غیرپایدار شهری که همان فروش تراکم است تشویق کنیم.

وی گفت: وقتی عدد فروش تراکم افزایش بیابد، در حقیقت به شهرداری فشار وارد می‌شود که از طریق فروش تراکم این درآمد محقق شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: اگر مبلغ تراکم در حد طرح تفصیلی و مجاز افزایش پیدا کند به شهرداری فشار وارد نمی‌شود اما اگر مبلغ تراکم افزایش می‌یابد و رشد ساخت و ساز اتفاق نیفتد، تقاضا برای رشد تراکم وجود نداشته باشد برای اینکه شهرداری این درآمد را محقق کند مجبور خواهد بود تراکم بیشتری را به فروش برساند.

وی گفت: نباید به شهرداری فشار آورده شود که درآمد خود را از طریق تراکم محقق کند و بحث کاهش فروش شهر و فروش تراکم از اصلی‌ترین شعارهای این دوره از مدیریت شهری است که باید تحقق یابد و ما باید به سمتی پیش برویم که این درآمدها کم و درآمدهای پایدار شهری ایجاد شود. 

در ادامه جلسه امروز بررسی ردیف‌های لایحه بودجه 97 شهرداری تهران، ردیف فروش املاک منقول و غیرمنقول موضوعی بود که باعث تنش بین چند نفر از اعضای شورای شهر تهران شد.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری  شورای شهر تهران با مخالفت با این ردیف از بودجه از اعضا خواست به حذف آن رأی بدهند.

وی خطاب به نماینده شهرداری تهران گفت: آقای پندار شما در 10 سال گذشته نیز با تصویب بودجه شرایط نامناسبی را برای شهر ایجاد کرده‌اید. در گذشته مدیریت شهری بنا داشت مکان‌هایی را مثل شهر آفتاب، فروشگاه شهروند و برج میلاد را بفروشد که نهایتا مدیریت شهری در این دوره جلوی آن را گرفت.

وی خطاب به نماینده شهردار تهران گفت: شما دروغ می‌گویید. 

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران خطاب به سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: اینگونه صحبت‌ها و استفاده از کلمه دروغ درست نیست.

وی از سالاری خواست تا آرامش خود را در ادامه جلسه حفظ کند.

سالاری در اعتراض به لیست فروش املاک شهرداری در لایحه بودجه گفت: در دوره گذشته به اسم سرمایه‌گذاری املاک و اراضی را فروختید و یا تهاتر کردید،رسیدید به شهروند،شهرآفتاب و برج میلاد که شورای جدید مستقر شد،حالا هم با همان بهانه‌ها می‌خواهید شهر را بفروشید. مفهوم سرمایه‌گذاری با فروش فرق می‌کند.

سالاری در واکنش به توضیح پندار درباره این موضوع گفت:آقای رییس دروغ می‌گوید.

محسن هاشمی نیز گفت: نمی‌خواهیم املاک و اراضی را ترشی بیندازیم باید تبدیل به احسن شود.

سالاری گفت: قالیباف هم می‌خواست تبدیل به احسن کند!

در ادامه جلسه نیز تنش و درگیری لفظی بین سالاری و حسن رسولی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در خصوص ردیف فروش املاک منقول و غیرمنقول صورت گرفت که در نهایت با وساطت سایر اعضای شورای شهر تهران و رئیس شورا این موضوع ختم به خیر شد.