مدیر کل دامپزشکی استان لرستان به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: بیش از 300 پرنده آبزی دریاچه کیو خرم‌آباد معدوم می‌شود.

خرم‌آباد|شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خرم‌آباد؛ 300 پرنده دریاچه کیو معدوم می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین غلامرضا توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خرم‌آباد خبر داد و اظهارداشت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در پرندگان آبزی سطح دریاچه کیوی خرم‌آباد مشاهده شده است.

وی افزود: شب گذشته با همراهی اکیپ‌های دامپزشکی لرستان، معاون سلامت دامپزشکی استان و رئیس شبکه دامپزشکی خرم‌آباد در این منطقه حضور داشتیم ولی به دلیل سردی هوا حوالی ساعت سه بامداد کار متوقف شد.

مدیر کل دامپزشکی استان لرستان عنوان کرد: هم اکنون در دریاچه کیو هستیم اما امکاناتی که بتواند مرغابی‌ها را از آب بیرون بکشد نداریم و کار سخت شده است که برای این کار بنا شده محیط زیست یک سری امکانات در اختیار بگذارد.

وی بیان کرد: هم اکنون در مرحله معدوم سازی هستیم و سپس قرنطینه، ضد عفونی و مدفون سازی انجام می‌شود و امیدواریم امروز بتوانیم کار را تمام کنیم.

توکلی با اشاره به اینکه بیش از 300 پرنده آبزی در دریاچه کیو وجود دارد، گفت: حدود پنج روز پیش نیز مواردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در روستای چشمه شیرین پلدختر مشاهده شد که معدوم سازی آن انجام گرفت.