نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس، گفت: در خصوص آزادسازی حریم سواحل دریا در شمال کشور در حوزه عملکردی و میدانی اتفاق چشمگیری صورت نگرفته و در حد شعار و حرف باقی مانده است.

آزادسازی حریم سواحل خزر در حد شعار باقی مانده است / حریم 60 متر برای اجرای پروژه‌های گردشگری کافی نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین سیدعلی ادیانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص آزادسازی سواحل شمال کشور، اظهار داشت: طرح مربوط به آزادسازی سواحل دریاها از جمله دریای خزر در شمال کشور به‌‍صورت جدی در دولت نهم و دهم پیگیری شد و مصوباتی را نیز دولت در این زمینه داشته است.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه در خصوص آزادسازی سواحل دریا در شمال کشور در حوزه عملکردی و میدانی اتفاق چشمگیری صورت نگرفته و در حد شعار و حرف باقی مانده است، گفت: معبرها، زمین‌ها و ساحل زیبایی که در در اختیار استفاده‌کنندگان و مردم استان مازندران قرار بگیرد وجود ندارد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اغلب زمین‌های ساحلی توسط دستگاه‌های دولتی از سنوات قبل تصاحب شده و تاسیسات و مستقلاتی را بر آن ایجاد کرده‌اند.

ادیانی با اشاره به اینکه در زمینه آزادسازی سواحل شمال کشور در حریم 60 متر اتفاقات محدودی صورت گرفت،اضافه کرد: اگر بخواهیم در زمینه گردشگری استفاده بهینه‌ای از سواحل صورت بگیرد حریم 60 متر فاصله بسیار کمی است، در این زمینه از وزیر کشور سوال کرده‌ام که این سوال ملی در صحن علنی نیز اعلام وصول شد.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: نتوانسته‌ایم همانند سایر کشورها که برای استفاده از نعمت ساحل به نحو مطلوب در زمینه جذب گردشگران، ایجاد رفاه مردم و تقویت زیرساخت‌ها گام برداشته‌اند گام برداریم./

پایان پیام