رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: یک جسد مومیایی شده در جریان عملیات عمرانی طرح توسعه ضلع غربی آستان عبدالعظیم حسنی(ع) کشف شده است.

جسدی مومیایی در محدوده حرم عبدالعظیم (ع) کشف شد/ احتمال جسد کشف شده به پهلوی اول بررسی می شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین / حسن خلیل آبادی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این مطلب افزود: این جسد در جریان عملیات عمرانی و حفاری های انجام شده در صحن غربی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) پیدا شده است.
وی با اشاره به اینکه موضوع کشف جسد مومیایی به دستگاههای ذیربط اعلام شده، اظهار داشت: عملیات عمرانی طرح توسعه ضلع غربی حرم به دلیل کشف جسد متوقف شده است.
خلیل آبادی در مورد شایعات مطرح شده مبنی بر اینکه جسد کشف شده مربوط به پهلوی اول است، گفت: این احتمال به دلیل مومیایی بودن جسد وجود دارد که موضوع از طریق دستگاههای مسئول بررسی خواهد شد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: کارشناسان سازمان پزشکی قانونی و میراث فرهنگی باید موضوع هویت جسد کشف شده را بررسی و در خصوص آن اعلام نظر کنند.
درهمین ارتباط، امیر مصیب رحیم زاده مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از موضوع کشف جسد مومیایی در محوطه آستان مقدس عبدالعظیم (ع) اظهار بی اطلاعی کرد.