مدیرکل هواشناسی البرز گفت: دستگاه‌های استان برای کاهش خسارت احتمالی تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

موج جدید بارندگی در البرز در راه است/آماده‌باش هلال احمر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین / منصور رحمانیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: بررسی آخرین الگوهای پیش‌یابی هواشناسی حاکی از تشدید ناپایداری‌های محلی و خرد مقیاس در منطقه البرز مرکزی از عصر امروز سه‌شنبه یکم خرداد تا اوایل وقت پنج‌شنبه است.

وی افزود: پیامد این موج ناپایدار گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، رگبار شدید و رعد و برق و در پاره‌ای نقاط همراه با تگرگ خواهد بود.

وی ادامه داد: اوج فعالیت این سامانه برای ظهر و عصر امروز است و از فردا روند نزولی بارش‌ها را خواهیم داشت.

این مسئول توضیح داد: به سبب بارش‌های شدید و موقت در بازه زمانی کوتاه مدت، آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، ریزش سنگ در دامنه‌های پرشیب کوهستانی و جاده‌های منتهی به آن مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی البرز افزود: بر این اساس توضیه می‌شود تا دستگاه‌ها تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی را اتخاذ کنند.

رحمانیان گفت: علاوه بر این، به شهروندانی که هنگام رعد و برق در فضای باز حضور دارند توصیه می‌شود در مکان‌های مرتفع و زیر درختان پناه نگیرند، از تپه‌ها و سیم برق هوایی، لوله‌ها و فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی فاصله بگیرند و نیز از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها خودداری کنند.

آماده باش تیم‌های امداد و نجات، سیلاب و کوهستان هلال احمر البرز

معاون امداد و نجات هلال احمر البرز گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران و جاری شدن سیل تیم های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب، هلال احمر البرز در حالت آماده باش قرار دارند.

داوود رجبی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: باتوجه به اعلام سازمان هواشناسی استان البرز مبنی بارش باران و جاری شدن سیل، امدادگران این جمعیت با افزایش نیروهای خود در پایگاه‌های مختلف هلال احمر استان البرز مستقر شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی وکمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی این استان، بویژه محور کرج - چالوس مستقر شده اند.

وی خاطرنشان کرد: امدادگران در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری و مراکز شعب به صورت شبانه روزی مستقر هستند.

رجبی از رانندگان خواست ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از هرگونه شتاب زدگی به ویژه در مسیرهای کوهستانی اجتناب کنند.

این مسئول درپایان گفت: از مسافران درخواست می‌شود درصورت هرگونه نیاز امدادی باسامانه 112 هلال احمرتماس بگیرند تا نیروهای امدادی به سرعت در محل مستقر شوند.

انتهای پیام