به گفته "کریس هدفیلد"( Chris Hadfield) فضانورد کانادایی ناسا، اعزام انسان به سیاره سرخ می‌توانست در دهه‌های گذشته به واقعیت مبدل شود.

انسان می‌توانست چند دهه قبل به مریخ برود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  تک تایمز، "کریس هدفیلد"( Chris Hadfield) فضانورد کانادایی ناسا مدعی شده است که امکان اعزام فضانورد به مریخ دردهه‌های گذشته نیز وجود داشت ولی با خطر زیادی همراه بود.

کریس هدفیلد که فضانورد بازنشسته ناسا است، اولین فضانورد کانادایی بود که در فضا راه رفت.

این فضانورد مدت زمان 166 روز را در مدار زمین و در ایستگاه فضایی بین المللی سپری کرده است.

وی اخیرا تجربیات و اطلاعات فضایی خود را در یک دوره آنلاین پیشرفته به اشتراک گذاشته است.

وی در مصاحبه اخیر خود در پاسخ به این سوال که آیا نسبت به ادعاهای شرکت‌های بزرگی چون "اسپیس ایکس"،"ناسا" و "بلو اریجین" نسبت به اعزام انسان به مریخ خوش‌بین است یا خیر؟ پاسخ داد، امکان اعزام انسان به مریخ باید در دهه‌های پیشین میسر می‌شد.

انسان می‌توانست چند دهه قبل به مریخ برود

وی اظهار کرد، فناوری‌ که در آن زمان ما را به ماه رساند و برگرداند، می‌توانست ما را به مریخ نیز اعزام کند.

در اوایل سال 1952میلادی برنامه‌هایی توسط ناسا در نظر گرفته شده بود تا فضانوردان را توسط موشک "ساترن ۵"( Saturn V) به سیاره همسایه ما یعنی "مریخ" اعزام کند که این زمان 15 سال قبل از اولین ماموریت "آپولو" بود.

به گفته هدفیلد، درست است که ناسا در آن زمان از نظر فنی قادر به اعزام انسان به مریخ بود ولی این سفر نه آسان بود و نه امن. همچنین زندگی انسان را هم در معرض خطر قرار می‌داد و ممکن بود تعداد زیادی از فضانوردانی که به آن ماموریت اعزام می‌شدند نیز جان خود را از دست بدهند.

هدفیلد از شرایط سفر به سیاره سرخ مطلع است و عنوان کرد که فاصله مریخ بیشتر از مسافتی است که مردم فکر می‌کنند.

در حقیقت 660 بار بیشتر از فاصله زمین تا ماه است.