رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: اعضای بدن یک بانوی 27 ساله سیستانی امروز /چهارشنبه/ به سه بیمار نیازمند اهدا شد.

اعضای بدن یک بانوی 27 ساله سیستانی امروز  به سه بیمار نیازمند اهدا شد/ بانوی سیستانی به سه بیمار زندگی دوباره بخشید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از دکتر محمد هاشمی شهری در گفت و گو با  ایرنا اظهار داشت: این بانوی سیستانی چند روز پیش در زابل دچار مرگ مغزی شده بود که بعد از سیر مراحل و رضایت خانواده وی به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان منتقل و امروز 2 کلیه و کبد وی به بیماران نیازمند اهدا شد.
وی ادامه داد: مقرر شده است 2 کلیه این بیمار مرگ مغزی به بیماران کلیوی سیستان و بلوچستان و کبد وی به شیراز منتقل شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: این دومین اهدای عضو کامل یک بیمار مرگ مغزی در سیستان و بلوچستان به بیماران نیازمند است.
وی تاکید کرد: اهدای عضو به عنوان اقدامی انسان دوستانه و حیات بخش نیازمند فرهنگ سازی است چراکه هنوز خیلی از افراد با موضوع اهدای عضو کنار نیامده و هنگامی که عزیزشان در شرایط مرگ مغزی قرار می گیرد با باوری غلط مانع اهدای اعضای سالم وی به زندگی افرادی دیگر می شوند چرا که تصور می کنند شاید راهی برای بازگشت وجود داشته باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با قدردانی از خانواده این بیمار مرگ مغزی گفت: حدود پنج هزار نفر از مردم سیستان و بلوچستان تاکنون در سامانه اهدای عضو ایرانیان نام نویسی کرده اند که با فرهنگ سازی می توان تعداد داوطلبان را افزایش داد.
به گزارش ایرنا اعضای بدن یک بانوی 24 ساله زاهدانی نهم شهریور ماه جاری به چهار بیمار نیازمند اهدا شد.
2 کلیه این بیمار مرگ مغزی به بیماران سیستان و بلوچستان که درگیر دیالیز بودند در بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) پیوند زده شد.
همچنین کبد و قلب این بیمار مرگ مغزی توسط تیم جراح پیوند شیراز به استان فارس منتقل و به بیماران نیازمند اهدا شد.
سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.