پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد مردم کویت، عربستان و عراق بی تحرک‌ترین مردم جهان هستند و در ایران ۲۰ درصد مردان و ۴۰ درصد زنان تحرک کافی ندارند.

تنبل‌ترین ملت جهان اهل کجا هستند؟

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد، یک چهارم جمعیت جهان به اندازه کافی فعالیت نمی‌کنند. در تحقیقی که در ۱۶۸ کشور جهان انجام شده، مردم اوگاندا پرتحرک‌تر از مردم سایر کشور‌ها بوده اند، و مردم کویت بی تحرک‌ترین مردم جهان بوده اند.

 

در این فهرست، آمریکا در رده ۱۴۳، انگلیس در رده ۱۲۳، سنگاپور رده ۱۲۶ و استرالیا در رده ۹۷ قرار دارد.

این گزارش حاکی است در کویت، عربستان و عراق، بیش از نیمی از جمعیت به اندازه کافی فعالیت نمی‌کنند. اما در کشور اوگاندا، تنها ۵.۵ درصد مردم به اندازه کافی فعالیت ندارند. در کویت ۶۷ درصد مردم، عربستان ۵۳ درصد و عراق ۵۲ درصد مردم از تحرک کافی برخوردار نیستند.

بر اساس این گزارش در ایران ۲۰ درصد مردان تحرک کافی ندارند و این رقم برای زنان ایرانی ۴۰ درصد برآورد شده است.

از نظر سازمان بهداشت جهانی، کسانی تحرک کافی دارند که حداقل ۷۵ دقیقه فعالیت شدید یا ۱۵۰ دقیقه فعالیت متوسط در هفته یا ترکیبی از این دو را داشته باشند.

در اکثر کشور‌های جهان، زنان کمتر از مردان تحرک بدنی دارند. مردم در کشور‌های فقیرتر بیش از دو برابر کشور‌های با درآمد بالا فعالیت بدنی دارند. نویسندگان این گزارش خاطر نشان می‌کنند که پشت میز نشینی و وابستگی بیشتر به خودرو از عوامل کاهش فعالیت بدنی در افراد هستند.

میزان فعالیت بدنی مردم جهان در فاصله سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۱۶ رشد قابل توجهی نداشته و سازمان بهداشت جهانی در مسیر دستیابی به هدف تعیین شده برای سال ۲۰۲۵ یعنی کاهش ۱۰ درصدی بی تحرکی فیزیکی قرار ندارد. این گزارش تاکید می‌کند: «افزایش قابل توجه اقدامات ملی در اکثر کشور‌ها (برای بالا بردن سطح تحرک فیزیکی افراد) بسیار ضروری است.»